Cesarz: Narodziny Państwa Środka

Z Dubbingpedia
Wersja z dnia 20:03, 2 lut 2021 autorstwa MinisterDubu (dyskusja | edycje) (→‎Wersja polska)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Cesarz: Narodziny Państwa Środka

Emperor: Rise of The Middle Kingdom

Cesarz - Narodziny Państwa Środka.jpg
Gatunek strategia
Producent Impressions Games
Wydawca Sierra
Dystrybutor Play-It!
CD Projekt (reedycje)
Rok produkcji 2002
Premiera dubbingu 10 stycznia 2003
Platformy z dubbingiem PC

Cesarz: Narodziny Państwa Środka (ang. Emperor: Rise of The Middle Kingdom) – strategiczno-ekonomiczna gra komputerowa stworzona przez studio Breakaway Games, przeznaczona na komputery osobiste. Premiera w Polsce odbyła się 10 stycznia 2003 roku dzięki firmie Play It.

Opis gry

Emperor: Rise Of The Middle Kingdom to gra strategiczno-ekonomiczna, w której zajmujemy się budową miast w antycznych Chinach. Podobnie jak w niezapomnianej serii Sim City, możemy samodzielnie rozwijać swoje miasto, lub też dzięki trybowi multiplayer wzajemnie z przyjaciółmi, czy innymi graczami ze świata (możliwość gry w sieci lokalnej i za pośrednictwem Internetu) wspólnie budować potęgę Chińskich miast, lub też rywalizować ze sobą o to, kto będzie posiadał lepszą aglomerację. Jak twierdzą twórcy gry, zespół Impressions Games, rozgrywka przypomina tą znaną z poprzednich gier firmy, tj. Cleopatra: Queen of the Nile oraz Tropico: Paradise Island. Czyli szereg elementów związanych z zarządzaniem i urbanizacją oraz trochę walki. Gracz ma wpływ na wszelkie aspekty działalności starożytnego miasta, m.in. podatki, rozdzielanie plonów rolnych, siły militarne, budowa monumentalnych budowli, m.in. Wielki Kanał, Zegar Su Sung, czy Mur Chiński; rozwój technologiczny, itp. Ponadto ważnym elementem gry jest dyplomacja. Starożytne Chiny składały się z szeregu często niezależnych prowincji i miast, dlatego też musimy nawiązywać kontakty z sąsiadami, handlować, zawiązywać sojusze, a niekiedy szpiegować oponentów. Drugim najważniejszym elementem rozgrywki jest walka i obrona naszych dóbr przed najazdami i atakami wrogów. W sumie możemy tu rozwijać nasze miasto od roku 2100 p.n.e., aż po rok 1300 n.e. (12 epok historycznych). Emperor: Rise Of The Middle Kingdom posiada dobrej jakości engine graficzny (izometryczny widok akcji, wysoka rozdzielczość).

Opis pochodzi ze strony http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=1639

Wersja polska

Kierownik projektu: Andrzej Grygierzec
Programowanie: Tomasz Formas
Tłumaczenie: Druid Studio
Redakcja: Mesem
Korekta: Arran
Nagrania: ARMATA
Głosów użyczyli:

i inni

Testy: Miłosz Sabuda, Kamil Dziurkowski, Konrad Kacprzak

Linki zewnętrzne