Chłopaki nie płaczą: Różnice pomiędzy wersjami

Z Dubbingpedia
Skocz do:nawigacja, szukaj
MinisterDubu (dyskusja | edycje)
mNie podano opisu zmian
MinisterDubu (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
'''Chłopaki nie płaczą''' – przygodowa gra point’n’click przeznaczona na komputery osobiste, stanowiąca kontynuację filmu Olafa Lubaszenki pod tym samym tytułem. Wydana 30 marca [[2005]] roku przez wydawnictwo Bauer wraz z magazynem „Dobra Gra”.
{{Gra
|tytuł=Chłopaki nie płaczą
|plakat=Chłopaki nie płaczą.jpg
|gatunek=przygodowa
|producent=L'Art
|dystrybutor=[[Dobra GRA]]
|rok=2005
|data premiery=30 marca [[2005]]
|platformy={{Platforma|PC}}
}}'''Chłopaki nie płaczą''' – przygodowa gra point’n’click przeznaczona na komputery osobiste, stanowiąca kontynuację filmu Olafa Lubaszenki pod tym samym tytułem. Wydana 30 marca [[2005]] roku przez wydawnictwo Bauer wraz z magazynem „Dobra Gra”.
== Opis ==
== Opis ==
„Chłopaki nie płaczą” to gra przygodowa zrealizowana w starym stylu (ręcznie malowana, dwuwymiarowa grafika), w całości oparta na kinowym przeboju Olafa Lubaszenki sprzed lat, o tym samym tytule. Producent, polskie studio L’Art (znane ze „Skoków Narciarskich” wydanych w serii „Dobra Gra”) śmiało nawiązuje tu do znanego cyklu gier przygodowych Lucas Arts oraz Sierra (między innymi „[[Larry 7: Miłość na fali|Larry 7]]”).
„Chłopaki nie płaczą” to gra przygodowa zrealizowana w starym stylu (ręcznie malowana, dwuwymiarowa grafika), w całości oparta na kinowym przeboju Olafa Lubaszenki sprzed lat, o tym samym tytule. Producent, polskie studio L’Art (znane ze „Skoków Narciarskich” wydanych w serii „Dobra Gra”) śmiało nawiązuje tu do znanego cyklu gier przygodowych Lucas Arts oraz Sierra (między innymi „[[Larry 7: Miłość na fali|Larry 7]]”).


Warstwę fabularną stanowi ponad pięciuset stronicowy maszynopis, bezpośrednio związany z kinowymi „Chłopakami”. Podobnie jak w filmie, w rolę głównych bohaterów wcielają się sławni polscy aktorzy. W roli zmartwychwstałego „Freda” występuje Cezary Pazura, zaś w postać „Gruchy” wciela się Mirosław Zbrojewicz. Pełna intryg gangsterska przygoda, w której bohaterom towarzyszy naturalnie gracz, posiada teatralną konstrukcję, składającą się z prologu, trzech aktów oraz epilogu, zaś każdy z tych etapów cechuje się odmiennym krajobrazem i otoczeniem. Jednym z głównych zadań gracza, jak to zwykło być w klasycznych grach z tego gatunku, jest zbieranie różnego rodzaju przedmiotów i rozwiązywanie kolejnych zagadek, połączonych ze sobą w jedną, spójną i logiczną całość. Nieprzewidywalne zwroty akcji powodują, że rozgrywka nie jest nudna, a wręcz przeciwnie – potrafiąca przykuć uwagę gracza na wiele, wiele godzin. Poczucie humoru, jakim opatrzona została całość, graniczy z absurdem i groteską, ośmieszając przy tym zwykłą, szarą codzienność. Wartym podkreślenia elementem jest nieskomplikowany system sterowania. Do pełnej kontroli nad postaciami występującymi w grze wystarczą cztery przyciski, takie jak oko, ręka, but oraz usta, umożliwiające kolejno patrzenie na otaczający świat, chwytanie leżących przedmiotów, przemieszczanie się oraz toczenie dialogów z napotkanymi osobnikami.
Warstwę fabularną stanowi ponad pięciuset stronicowy maszynopis, bezpośrednio związany z kinowymi „Chłopakami”. Podobnie jak w filmie, w rolę głównych bohaterów wcielają się sławni polscy aktorzy. W roli zmartwychwstałego „Freda” występuje [[Cezary Pazura]], zaś w postać „Gruchy” wciela się [[Mirosław Zbrojewicz]]. Pełna intryg gangsterska przygoda, w której bohaterom towarzyszy naturalnie gracz, posiada teatralną konstrukcję, składającą się z prologu, trzech aktów oraz epilogu, zaś każdy z tych etapów cechuje się odmiennym krajobrazem i otoczeniem. Jednym z głównych zadań gracza, jak to zwykło być w klasycznych grach z tego gatunku, jest zbieranie różnego rodzaju przedmiotów i rozwiązywanie kolejnych zagadek, połączonych ze sobą w jedną, spójną i logiczną całość. Nieprzewidywalne zwroty akcji powodują, że rozgrywka nie jest nudna, a wręcz przeciwnie – potrafiąca przykuć uwagę gracza na wiele, wiele godzin. Poczucie humoru, jakim opatrzona została całość, graniczy z absurdem i groteską, ośmieszając przy tym zwykłą, szarą codzienność. Wartym podkreślenia elementem jest nieskomplikowany system sterowania. Do pełnej kontroli nad postaciami występującymi w grze wystarczą cztery przyciski, takie jak oko, ręka, but oraz usta, umożliwiające kolejno patrzenie na otaczający świat, chwytanie leżących przedmiotów, przemieszczanie się oraz toczenie dialogów z napotkanymi osobnikami.


<small> Opis pochodzi ze strony http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=3304</small>
<small> Opis pochodzi ze strony http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=3304</small>
Linia 9: Linia 18:
'''Scenariusz i dialogi''': [[Maciej Ogiński]]<br />
'''Scenariusz i dialogi''': [[Maciej Ogiński]]<br />
'''Koordynacja produkcji''': [[Piotr Pawlak]] <br />
'''Koordynacja produkcji''': [[Piotr Pawlak]] <br />
'''Opracowanie wersji polskiej''': [[Studio Sonica|STUDIO SONICA]]<br />
'''Reżyseria dźwięku''': [[Miriam Aleksandrowicz]]<br />
'''Reżyseria dźwięku''': [[Miriam Aleksandrowicz]]<br />
'''Realizacja nagrań i efekty dźwiękowe''': [[Tomasz Sikora]]<br />
'''Realizacja nagrań i efekty dźwiękowe''': [[Tomasz Sikora]]<br />
Linia 27: Linia 35:
** '''Grabarz''',
** '''Grabarz''',
** '''Hippis'''
** '''Hippis'''
* [[Aleksander Czyż]] – '''Ziomal'''
* [[Aleksander Orsztynowicz-Czyż|Aleksander Czyż]] – '''Ziomal'''
* [[Jarosław Domin]] –
* [[Jarosław Domin]] –
** '''Dealer''',
** '''Dealer''',
Linia 45: Linia 53:
* [[Paweł Strymiński]]
* [[Paweł Strymiński]]
* [[Tomasz Szczegłow]]
* [[Tomasz Szczegłow]]
* [[Brygida Turowska-Szymczak|Brygida Turowska]] – '''Członkini partii politycznej'''
* [[Brygida Turowska]] – '''Członkini partii politycznej'''
* [[Aleksander Wysocki]] – '''Barman'''
* [[Aleksander Wysocki]] – '''Barman'''
* [[Anna Rozińska]]
* [[Anna Rozińska]]
Linia 51: Linia 59:
* [[Mirosław Konarowski]] – '''Lekarz'''
* [[Mirosław Konarowski]] – '''Lekarz'''
'''Postprodukcja audio''': Jakub Kujawski, Jakub Żwirko, Artur Kaczmarczyk, Dariusz Burzymowski <br />
'''Postprodukcja audio''': Jakub Kujawski, Jakub Żwirko, Artur Kaczmarczyk, Dariusz Burzymowski <br />
== Linki zewnętrzne ==
* {{Wikipedia|Chłopaki nie płaczą (gra komputerowa)|Chłopaki nie płaczą}}


[[Kategoria:Gry komputerowe i wideo]]
[[Kategoria:Gry komputerowe i wideo]]

Aktualna wersja na dzień 17:53, 10 lis 2019

Tytuł Chłopaki nie płaczą
Gatunek przygodowa
Producent L'Art
Dystrybutor Dobra GRA
Rok produkcji 2005
Premiera dubbingu 30 marca 2005
Platformy z dubbingiem PC

Chłopaki nie płaczą – przygodowa gra point’n’click przeznaczona na komputery osobiste, stanowiąca kontynuację filmu Olafa Lubaszenki pod tym samym tytułem. Wydana 30 marca 2005 roku przez wydawnictwo Bauer wraz z magazynem „Dobra Gra”.

Opis

„Chłopaki nie płaczą” to gra przygodowa zrealizowana w starym stylu (ręcznie malowana, dwuwymiarowa grafika), w całości oparta na kinowym przeboju Olafa Lubaszenki sprzed lat, o tym samym tytule. Producent, polskie studio L’Art (znane ze „Skoków Narciarskich” wydanych w serii „Dobra Gra”) śmiało nawiązuje tu do znanego cyklu gier przygodowych Lucas Arts oraz Sierra (między innymi „Larry 7”).

Warstwę fabularną stanowi ponad pięciuset stronicowy maszynopis, bezpośrednio związany z kinowymi „Chłopakami”. Podobnie jak w filmie, w rolę głównych bohaterów wcielają się sławni polscy aktorzy. W roli zmartwychwstałego „Freda” występuje Cezary Pazura, zaś w postać „Gruchy” wciela się Mirosław Zbrojewicz. Pełna intryg gangsterska przygoda, w której bohaterom towarzyszy naturalnie gracz, posiada teatralną konstrukcję, składającą się z prologu, trzech aktów oraz epilogu, zaś każdy z tych etapów cechuje się odmiennym krajobrazem i otoczeniem. Jednym z głównych zadań gracza, jak to zwykło być w klasycznych grach z tego gatunku, jest zbieranie różnego rodzaju przedmiotów i rozwiązywanie kolejnych zagadek, połączonych ze sobą w jedną, spójną i logiczną całość. Nieprzewidywalne zwroty akcji powodują, że rozgrywka nie jest nudna, a wręcz przeciwnie – potrafiąca przykuć uwagę gracza na wiele, wiele godzin. Poczucie humoru, jakim opatrzona została całość, graniczy z absurdem i groteską, ośmieszając przy tym zwykłą, szarą codzienność. Wartym podkreślenia elementem jest nieskomplikowany system sterowania. Do pełnej kontroli nad postaciami występującymi w grze wystarczą cztery przyciski, takie jak oko, ręka, but oraz usta, umożliwiające kolejno patrzenie na otaczający świat, chwytanie leżących przedmiotów, przemieszczanie się oraz toczenie dialogów z napotkanymi osobnikami.

Opis pochodzi ze strony http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=3304

Wersja polska

Scenariusz i dialogi: Maciej Ogiński
Koordynacja produkcji: Piotr Pawlak
Reżyseria dźwięku: Miriam Aleksandrowicz
Realizacja nagrań i efekty dźwiękowe: Tomasz Sikora
W rolach głównych:

W pozostałych rolach:

oraz:

Postprodukcja audio: Jakub Kujawski, Jakub Żwirko, Artur Kaczmarczyk, Dariusz Burzymowski