Woodruff and the Schnibble of Azimuth: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 20: | Linia 20: | ||
== Wersja polska == | == Wersja polska == | ||
'''Wersja polska''': L'Art<br /> | |||
'''Udźwiękowienie''': [[Studio Sonica|STUDIO SONICA]]/[[Studio GREEN|STUDIO GREEN]]<br /> | <!--'''Udźwiękowienie''': [[Studio Sonica|STUDIO SONICA]]/[[Studio GREEN|STUDIO GREEN]]<br /> | ||
'''Reżyseria''': [[Jerzy Dominik]]<br />--> | '''Reżyseria''': [[Jerzy Dominik]]<br />--> | ||
'''Wystąpili''': | '''Wystąpili''': |
Aktualna wersja na dzień 14:05, 25 lip 2021
Woodruff and the Schnibble of Azimuth (znana też pod tytułem The Bizarre Adventures of Woodruff and the Schnibble) – gra przygodowa stworzona przez Coktel Vision w 1994 roku. W 1995 roku została wydana w Polsce przez IPS Computer Group całkowicie w wersji angielskiej, natomiast z polskim dubbingiem pojawiła się w czasopiśmie Komputer Świat GRY w grudniu 2001 roku.
O grze
W wyniku wybuchu wojny atomowej ludzie byli zmuszeni ukryć się głęboko pod ziemią, aby uniknąć śmiercionośnego promieniowania. Po wielu latach, gdy postanowili wyjść na powierzchnię, okazało się, że planetę pokryła gęsta dżungla. Jakby tego było mało, w międzyczasie skolonizowała ją rasa Buzuków, której przedstawiciele charakteryzują się między innymi ogromnymi nosami. Nie marnując czasu, ludzie od razu postanowili zniewolić nowych współlokatorów, co też szybko uczynili.
Obecnie totalitarną władzę nad społeczeństwem sprawuje prezydent podejmujący decyzje w oparciu o porady doradcy o socjopatycznych skłonnościach, BigWiga. Ojciec głównego bohatera, profesor Azymut, postanowił wyzwolić rasę Buzuków wbrew woli władzy. W efekcie do jego domu zawitał wspomniany czarny charakter i porwał go. Naukowcowi udało się w ostatniej chwili ukryć przybranego syna Woodruffa, który w wyniku działania specjalnego urządzenia postarzał się o kilkanaście lat, choć jego dziecięcy umysł nie uległ zmianie.
W tym momencie wkracza do akcji gracz i kierując poczynaniami niezdarnego Woodruffa próbuje uratować ojca oraz rasę Buzuków. W trakcie przygody rozwiązujemy szereg absurdalnych łamigłówek i często jesteśmy zmuszeni do prób łączenia najdziwniejszych przedmiotów, co wywołuje komiczne komentarze głównego bohatera. Duże znaczenie dla powodzenia misji mają również rozmowy z napotkanymi postaciami. Komunikacja odbywa się przede wszystkim za pośrednictwem urządzenia zwanego Tobozonem. Wpisując odpowiednie „liczbosylaby” kontaktujemy się z innymi mieszkańcami, a nawet oglądamy telewizję.
Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=19048
Wersja polska
Wersja polska: L'Art
Wystąpili:
- Włodzimierz Press –
- Woodruff,
- Mędrzec sztuki
- Artur Kaczmarski – Profesor Azymut
- Anna Apostolakis –
- Właścicielka baru,
- Puszczalska,
- Żona mędrca urodzaju
- Izabela Dąbrowska –
- Sekretarka Ko-koty,
- Żona mędrca sztuki,
- Dziewczyna
- Jarosław Domin –
- Gapcio,
- Grafik,
- Buzuk służący,
- Przywódca sekty,
- Mistrz
- Jerzy Dominik –
- BigWig,
- Pan Sebastian,
- Mędrzec słowa,
- Mędrzec smaku,
- Smutny Buzuk
- Mieczysław Morański –
- Jego Szerokość Król,
- Mędrzec zdrowia,
- Profesor Agrest,
- Biurokrata,
- Papuga dwudziesta druga,
- Facet gadający o podatkach,
- Najwyższy kapłan,
- Więzień,
- Żebrak
- Zbigniew Suszyński –
- Mędrzec siły,
- Bestia,
- Właściciel agencji wirtualnych wycieczek,
- Kierownik fabryki,
- Strażnik świątyni,
- Pijak
- Jerzy Tkaczyk –
- Mędrzec czasu,
- Mędrzec urodzaju,
- Prezes Klubu Moralności
i inni