Sid Meier’s Civilization VI: Różnice pomiędzy wersjami

Z Dubbingpedia
Skocz do:nawigacja, szukaj
MinisterDubu (dyskusja | edycje)
mNie podano opisu zmian
MinisterDubu (dyskusja | edycje)
mNie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
'''Sid Meier’s Civilization VI''' – strategiczna gra przygodowa autorstwa Firaxis Games, bedąca szóstą pełnoprawną częścią serii, przeznaczona na komputery osobiste.  
{{Gra
|tytuł=Sid Meier’s Civilization VI
|plakat=Civilization VI.jpg
|gatunek=strategiczna
|producent=Firaxis Games
|wydawca=2K Games
|dystrybutor=[[Cenega Poland]]
|rok=2016
|data premiery=21 października [[2016]]
|platformy={{Platforma|PC}}
}}'''Sid Meier’s Civilization VI''' – strategiczna gra przygodowa autorstwa Firaxis Games, bedąca szóstą pełnoprawną częścią serii, przeznaczona na komputery osobiste.  


Premiera: 21 października [[2016]]; dystrybucja: [[Cenega Poland|Cenega]].
Premiera: 21 października [[2016]]; dystrybucja: [[Cenega Poland|Cenega]].
== Opis gry ==
== Opis gry ==
Sid Meier’s Civilization VI jest klasyczną strategią turową, należąca do segmentu gier 4X. Tytuł został stworzony z myślą zarówno o weteranach gatunku, jak i kompletnie początkujących graczach, którym w poznaniu tajników zabawy pomaga rozbudowany samouczek. W trakcie rozgrywki wybieramy jedną z historycznych cywilizacji, a następnie, kształtując politykę i kierunek rozwoju państwa na przestrzeni kilku tysięcy lat, prowadzimy je do zwycięstwa, możliwego do osiągnięcia w pięciu różnych wariantach. Pierwszą kluczową nowinką wprowadzoną przez Civilization VI jest sposób, w jaki rozwijamy miasta. Podobnie jak w Endless Legend, zajmują one teraz więcej niż jedno pole na mapie, a gracze mogą wybierać miejsca, w których powstawać będą kolejne dzielnice metropolii, stawiane wraz ze wzrostem liczby jej ludności. Dzielnice podzielone zostały na wiele kategorii – m.in. przemysłowe, naukowe, handlowe czy wojskowe. W zależności od miejsc, w których powstaną, dostarczać będą nam dodatkowe bonusy, a w przypadku miast przeciwnika – informować o roli, jaką pełnią w jego imperium. Tak więc premię do produkcji otrzymamy, np. zbudowawszy dystrykt przemysłowy na złożach minerałów. Z kolei dodatkowe pieniądze dostarczać będzie nam dzielnica handlowa usadowiona nad rzeką. Specyficzną rolę pełnią obozy militarne, które zapewnią otoczonemu murami miastu dodatkowy atak w turze (podobnie jak w poprzedniej części, miasta mogą samodzielnie niszczyć jednostki przeciwników).  
''Sid Meier’s Civilization VI'' jest klasyczną strategią turową, należąca do segmentu gier 4X. Tytuł został stworzony z myślą zarówno o weteranach gatunku, jak i kompletnie początkujących graczach, którym w poznaniu tajników zabawy pomaga rozbudowany samouczek. W trakcie rozgrywki wybieramy jedną z historycznych cywilizacji, a następnie, kształtując politykę i kierunek rozwoju państwa na przestrzeni kilku tysięcy lat, prowadzimy je do zwycięstwa, możliwego do osiągnięcia w pięciu różnych wariantach. Pierwszą kluczową nowinką wprowadzoną przez ''Civilization VI'' jest sposób, w jaki rozwijamy miasta. Podobnie jak w Endless Legend, zajmują one teraz więcej niż jedno pole na mapie, a gracze mogą wybierać miejsca, w których powstawać będą kolejne dzielnice metropolii, stawiane wraz ze wzrostem liczby jej ludności. Dzielnice podzielone zostały na wiele kategorii – m.in. przemysłowe, naukowe, handlowe czy wojskowe. W zależności od miejsc, w których powstaną, dostarczać będą nam dodatkowe bonusy, a w przypadku miast przeciwnika – informować o roli, jaką pełnią w jego imperium. Tak więc premię do produkcji otrzymamy, np. zbudowawszy dystrykt przemysłowy na złożach minerałów. Z kolei dodatkowe pieniądze dostarczać będzie nam dzielnica handlowa usadowiona nad rzeką. Specyficzną rolę pełnią obozy militarne, które zapewnią otoczonemu murami miastu dodatkowy atak w turze (podobnie jak w poprzedniej części, miasta mogą samodzielnie niszczyć jednostki przeciwników).  


Zmianom uległ również system rozwoju naukowego. Twórcy nie porzucili klasycznego drzewka technologicznego, ale postanowili nieco uatrakcyjnić ten element zabawy. Prawie do każdego wynalazku przypisany jest miniquest, który po wypełnieniu zapewni nam 50% premii do badań nad daną technologią. W praktyce system ten dopasowuje się do naszego stylu gry. Założywszy pierwsze miasto nad morzem, otrzymamy praktycznie na stracie możliwość szybszego rozwoju marynarki. Z drugiej strony, cywilizacja rozwijająca się w centrum kontynentu będzie wolnej opracowywała technologie morskie, ale może skuteczniej wyspecjalizować się w rolnictwie lub wydobyciu cennych kruszców.<br />
Zmianom uległ również system rozwoju naukowego. Twórcy nie porzucili klasycznego drzewka technologicznego, ale postanowili nieco uatrakcyjnić ten element zabawy. Prawie do każdego wynalazku przypisany jest miniquest, który po wypełnieniu zapewni nam 50% premii do badań nad daną technologią. W praktyce system ten dopasowuje się do naszego stylu gry. Założywszy pierwsze miasto nad morzem, otrzymamy praktycznie na stracie możliwość szybszego rozwoju marynarki. Z drugiej strony, cywilizacja rozwijająca się w centrum kontynentu będzie wolnej opracowywała technologie morskie, ale może skuteczniej wyspecjalizować się w rolnictwie lub wydobyciu cennych kruszców.<br />
Linia 14: Linia 24:
* [[Joanna Matuszak]] – '''Doradczyni'''
* [[Joanna Matuszak]] – '''Doradczyni'''


'''Tłumaczenie''': QLOC S.A.
'''Tłumaczenie''': QLOC S.A.<br />
'''Nagrania''': [[Studio PRL|STUDIO PRL]] <small>(dodatki DLC)</small><br />
'''Dźwięk''': [[Dawid Pietruszka]] <small>(dodatki DLC)</small>


== Plansza ==
<gallery mode=nolines>
Civilization VI - plansza.jpg
</gallery>
== Linki zewnętrzne ==
* {{Wikipedia|Civilization VI|}}
[[Kategoria: Gry komputerowe i wideo]]
[[Kategoria: Gry komputerowe i wideo]]

Aktualna wersja na dzień 12:01, 8 cze 2024

Tytuł Sid Meier’s Civilization VI
Gatunek strategiczna
Producent Firaxis Games
Wydawca 2K Games
Dystrybutor Cenega Poland
Rok produkcji 2016
Premiera dubbingu 21 października 2016
Platformy z dubbingiem PC

Sid Meier’s Civilization VI – strategiczna gra przygodowa autorstwa Firaxis Games, bedąca szóstą pełnoprawną częścią serii, przeznaczona na komputery osobiste.

Premiera: 21 października 2016; dystrybucja: Cenega.

Opis gry

Sid Meier’s Civilization VI jest klasyczną strategią turową, należąca do segmentu gier 4X. Tytuł został stworzony z myślą zarówno o weteranach gatunku, jak i kompletnie początkujących graczach, którym w poznaniu tajników zabawy pomaga rozbudowany samouczek. W trakcie rozgrywki wybieramy jedną z historycznych cywilizacji, a następnie, kształtując politykę i kierunek rozwoju państwa na przestrzeni kilku tysięcy lat, prowadzimy je do zwycięstwa, możliwego do osiągnięcia w pięciu różnych wariantach. Pierwszą kluczową nowinką wprowadzoną przez Civilization VI jest sposób, w jaki rozwijamy miasta. Podobnie jak w Endless Legend, zajmują one teraz więcej niż jedno pole na mapie, a gracze mogą wybierać miejsca, w których powstawać będą kolejne dzielnice metropolii, stawiane wraz ze wzrostem liczby jej ludności. Dzielnice podzielone zostały na wiele kategorii – m.in. przemysłowe, naukowe, handlowe czy wojskowe. W zależności od miejsc, w których powstaną, dostarczać będą nam dodatkowe bonusy, a w przypadku miast przeciwnika – informować o roli, jaką pełnią w jego imperium. Tak więc premię do produkcji otrzymamy, np. zbudowawszy dystrykt przemysłowy na złożach minerałów. Z kolei dodatkowe pieniądze dostarczać będzie nam dzielnica handlowa usadowiona nad rzeką. Specyficzną rolę pełnią obozy militarne, które zapewnią otoczonemu murami miastu dodatkowy atak w turze (podobnie jak w poprzedniej części, miasta mogą samodzielnie niszczyć jednostki przeciwników).

Zmianom uległ również system rozwoju naukowego. Twórcy nie porzucili klasycznego drzewka technologicznego, ale postanowili nieco uatrakcyjnić ten element zabawy. Prawie do każdego wynalazku przypisany jest miniquest, który po wypełnieniu zapewni nam 50% premii do badań nad daną technologią. W praktyce system ten dopasowuje się do naszego stylu gry. Założywszy pierwsze miasto nad morzem, otrzymamy praktycznie na stracie możliwość szybszego rozwoju marynarki. Z drugiej strony, cywilizacja rozwijająca się w centrum kontynentu będzie wolnej opracowywała technologie morskie, ale może skuteczniej wyspecjalizować się w rolnictwie lub wydobyciu cennych kruszców.

Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=31106

Wersja polska

Głosy:

Tłumaczenie: QLOC S.A.
Nagrania: STUDIO PRL (dodatki DLC)
Dźwięk: Dawid Pietruszka (dodatki DLC)

Plansza

Linki zewnętrzne