The Settlers III: Różnice pomiędzy wersjami
m nowy artykuł |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''The Settlers III''' | '''The Settlers III''' – amerykańska gra strategii czasu rzeczywistego (RTS) z 1998 roku stworzona przez Blue Byte Software. Polska premiera miała miejsce 22 czerwca 1999 roku. Dystrybutorem gry jest [[cdp.pl|CD Projekt]]. | ||
== Fabuła == | == Fabuła == | ||
Linia 18: | Linia 18: | ||
* [[Andrzej Kowal]], | * [[Andrzej Kowal]], | ||
* [[Magdalena Sułek]] | * [[Magdalena Sułek]] | ||
<!-- | <!--'''Udźwiękowienie''': [[Studio GREEN]] <br />--> | ||
'''Udźwiękowienie''': [[Studio GREEN]] | |||
--> | |||
'''Udział wzięli''': | '''Udział wzięli''': | ||
* [[Katarzyna Bargiełowska]] | * [[Katarzyna Bargiełowska]] | ||
Linia 39: | Linia 37: | ||
== Linki zewnętrzne == | == Linki zewnętrzne == | ||
* {{Wikipedia}} | * {{Wikipedia}} | ||
[[Kategoria:Gry komputerowe i wideo]] | [[Kategoria:Gry komputerowe i wideo]] |
Wersja z 22:39, 2 sty 2015
The Settlers III – amerykańska gra strategii czasu rzeczywistego (RTS) z 1998 roku stworzona przez Blue Byte Software. Polska premiera miała miejsce 22 czerwca 1999 roku. Dystrybutorem gry jest CD Projekt.
Fabuła
The Settlers III tylko z pozoru przypomina klasyczną strategię czasu rzeczywistego. Producentom gry udało się stworzyć bardzo rozbudowany symulator rozwoju gospodarczego, w którym aspekt militarny – choć istotny – ustępuje ekonomicznemu. Dzieło studia Blue Byte Software odznacza się przy tym komiksową stylistyką i sporym poczuciem humoru.
Akcja The Settlers III rozgrywa się w czasach starożytnych. Fabuła gry nie należy do szczególnie skomplikowanych. Jej początek stanowi wyzwanie, jakie Stwórca powierzył trzem bóstwom – Horusowi, Jupiterowi i Ch'ih-Yu. Każdy z nich ma znaleźć w swoim ludzie przywódcę, który poprowadzi współplemieńców do rozwoju i dominacji nad światem. W przeciwnym razie wszystko ulegnie unicestwieniu.
Gracz przejmuje rolę jednego z liderów. Wybierając spośród trzech dostępnych w grze nacji – Egipcjan, Rzymian lub Azjatów musi pokierować rozwojem swojej cywilizacji i pokonać rywalizujące plemiona. Nie jest to łatwe zadanie, zważywszy że cywilizację trzeba budować od podstaw. W grze występuje ponad 110 różnych budynków, pełniących rozmaite funkcje. Ponadto członkowie każdej nacji mogą specjalizować się w 30 profesjach. Dodając do tego, że dla prawidłowego rozwoju cywilizacji potrzeba nie tylko zapasów żywności ale też odpowiednich surowców, tworzy to skomplikowaną sieć połączeń gospodarczych.
Źródło: [1]
Wersja polska
Kierownik prac lokalizacyjnych: Kamil Mętrak
Główny programista i postprodukcja filmów: Marek Berkan
Główne tłumaczenia: Katarzyna Kosim
Dodatkowe tłumaczenia: Piotr Pawlak
Inżynierowie dźwięku:
Udział wzięli:
- Katarzyna Bargiełowska
- Dorota Chotecka – Q'nqura
- Ela Jędrzejewska
- Przemysław Nikiel – Władca wszystkich bogów
- Marek Nowakowski
- Zbyszek Suszyński – Horus
- Janusz Zadura – Ch'in-yu
i inni
Marketing:
- Marcin Marzęcki,
- Krzysztof Szulc,
- Mariusz Duda,
- Konrad Rawiński
Linki zewnętrzne
- The Settlers III w polskiej Wikipedii