Cesarz: Narodziny Państwa Środka: Różnice pomiędzy wersjami
mNie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
|rok=2002 | |rok=2002 | ||
|data premiery=10 stycznia 2003 | |data premiery=10 stycznia 2003 | ||
|platformy=PC | |platformy={{Platforma|PC}} | ||
}} | }} | ||
'''Cesarz: Narodziny Państwa Środka''' (ang. ''Emperor: Rise of The Middle Kingdom'') – strategiczno-ekonomiczna gra komputerowa stworzona przez studio Breakaway Games, przeznaczona na komputery osobiste. Premiera w Polsce odbyła się 10 stycznia [[2003]] roku dzięki firmie [[Play It]]. | '''Cesarz: Narodziny Państwa Środka''' (ang. ''Emperor: Rise of The Middle Kingdom'') – strategiczno-ekonomiczna gra komputerowa stworzona przez studio Breakaway Games, przeznaczona na komputery osobiste. Premiera w Polsce odbyła się 10 stycznia [[2003]] roku dzięki firmie [[Play It]]. |
Wersja z 20:09, 19 paź 2019
Tytuł | Cesarz: Narodziny Państwa Środka |
---|---|
Tytuł oryginalny | Emperor: Rise of The Middle Kingdom |
Gatunek | strategia |
Producent | Impressions Games |
Wydawca | Sierra |
Dystrybutor | Play-It! CD Projekt (reedycje) |
Rok produkcji | 2002 |
Premiera dubbingu | 10 stycznia 2003 |
Platformy z dubbingiem | PC |
Cesarz: Narodziny Państwa Środka (ang. Emperor: Rise of The Middle Kingdom) – strategiczno-ekonomiczna gra komputerowa stworzona przez studio Breakaway Games, przeznaczona na komputery osobiste. Premiera w Polsce odbyła się 10 stycznia 2003 roku dzięki firmie Play It.
Opis gry
Emperor: Rise Of The Middle Kingdom to gra strategiczno-ekonomiczna, w której zajmujemy się budową miast w antycznych Chinach. Podobnie jak w niezapomnianej serii Sim City, możemy samodzielnie rozwijać swoje miasto, lub też dzięki trybowi multiplayer wzajemnie z przyjaciółmi, czy innymi graczami ze świata (możliwość gry w sieci lokalnej i za pośrednictwem Internetu) wspólnie budować potęgę Chińskich miast, lub też rywalizować ze sobą o to, kto będzie posiadał lepszą aglomerację. Jak twierdzą twórcy gry, zespół Impressions Games, rozgrywka przypomina tą znaną z poprzednich gier firmy, tj. Cleopatra: Queen of the Nile oraz Tropico: Paradise Island. Czyli szereg elementów związanych z zarządzaniem i urbanizacją oraz trochę walki. Gracz ma wpływ na wszelkie aspekty działalności starożytnego miasta, m.in. podatki, rozdzielanie plonów rolnych, siły militarne, budowa monumentalnych budowli, m.in. Wielki Kanał, Zegar Su Sung, czy Mur Chiński; rozwój technologiczny, itp. Ponadto ważnym elementem gry jest dyplomacja. Starożytne Chiny składały się z szeregu często niezależnych prowincji i miast, dlatego też musimy nawiązywać kontakty z sąsiadami, handlować, zawiązywać sojusze, a niekiedy szpiegować oponentów. Drugim najważniejszym elementem rozgrywki jest walka i obrona naszych dóbr przed najazdami i atakami wrogów. W sumie możemy tu rozwijać nasze miasto od roku 2100 p.n.e., aż po rok 1300 n.e. (12 epok historycznych). Emperor: Rise Of The Middle Kingdom posiada dobrej jakości engine graficzny (izometryczny widok akcji, wysoka rozdzielczość).
Opis pochodzi ze strony http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=1639
Wersja polska
Kierownik projektu: Andrzej Grygierzec
Programowanie: Tomasz Formas
Tłumaczenie: Druid Studio
Redakcja: Mesem
Korekta: Arran
Nagrania: ARMATA
Głosów użyczyli:
- Krzysztof Grębski – Narrator
i inni
Testy: Miłosz Sabuda, Kamil Dziurkowski, Konrad Kacprzak
Linki zewnętrzne
- Cesarz: Narodziny Państwa Środka w polskiej Wikipedii