Penumbra: Przebudzenie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Dubbingpedia
Skocz do:nawigacja, szukaj
MinisterDubu (dyskusja | edycje)
mNie podano opisu zmian
MinisterDubu (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 19: Linia 19:
== Wersja polska ==
== Wersja polska ==
'''Polska wersja językowa''': [[CD Projekt Localisation Centre]]<br />
'''Polska wersja językowa''': [[CD Projekt Localisation Centre]]<br />
'''Dyrektor Zarządzający''': Aleksandra Cwalina<br />
'''Dyrektor Zarządzający''': [[Aleksandra Cwalina]]<br />
'''Business Development Manager''': Dominika Szulc-Lewandowska<br />
'''Business Development Manager''': [[Dominika Szulc-Lewandowska]]<br />
'''Menedżer działu projektowego''': Jacek Bedynek<br />
'''Menedżer działu projektowego''': Jacek Bedynek<br />
'''Menedżer ds. projektu''': Sławomir Bubel<br />
'''Menedżer ds. projektu''': Sławomir Bubel<br />
'''Asystent ds. projektu''': Artur Jachacy<br />
'''Asystent ds. projektu''': [[Artur Jachacy]]<br />
'''Specjalista ds. testów''': Elżbieta Pustuł<br />
'''Specjalista ds. testów''': Elżbieta Pustuł<br />
'''Programista''': Dominik Pawlik<br />
'''Programista''': Dominik Pawlik<br />

Aktualna wersja na dzień 11:22, 2 kwi 2022

Tytuł Penumbra: Przebudzenie
Tytuł oryginalny Penumbra: Overture
Gatunek przygodowa, horror
Producent Frictional Games
Wydawca Paradox Interactive
Dystrybutor CD Projekt
Rok produkcji 2007
Premiera dubbingu 29 maja 2008
Platformy z dubbingiem PC

Penumbra: Przebudzenie (ang. Penumbra: Overture) – komputerowa gra przygodowa z elementami survival horroru stworzona przez Frictional Games i wydana w Polsce 29 maja 2008 roku przez CD Projekt.

Opis

Penumbra: Overture jest pierwszym epizodem cyklu Penumbra, przygotowywanego przez studio Frictional Games. Akcja programu rozgrywa się na Grenlandii, w opuszczonym kompleksie badawczym, który został opanowany przez dziwne i bardzo niebezpieczne stwory. Głównym zadaniem użytkownika jest eksterminacja budzących przerażenie przeciwników oraz odnalezienie informacji na temat zmarłego niedawno ojca. Penumbra kładzie bardzo duży nacisk na wykorzystanie oddziaływań fizycznych. Podczas zabawy nie wystarczy kliknąć, aby otworzyć drzwi – gracz musi przytrzymać je ręką i popchnąć do przodu (wszystkie operacje tego typu wykonujemy za pośrednictwem myszy), podobnie wygląda sytuacja np. z odkręcaniem zaworów oraz badaniem zawartości szuflad i szafek. Z rozbudowaną fizyką związane są również liczne zagadki. Gracz często będzie zmuszony przestawiać przedmioty czy też budować nieskomplikowane konstrukcje z pudeł. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że każdy element wyposażenia wnętrz ma swoją wagę – część rzeczy będzie można podnieść a część tylko przesunąć. Silnik zastosowany w Penumbrze jest pod tym względem bardzo realistyczny.

Opis pochodzi ze strony http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=7487

Wersja polska

Polska wersja językowa: CD Projekt Localisation Centre
Dyrektor Zarządzający: Aleksandra Cwalina
Business Development Manager: Dominika Szulc-Lewandowska
Menedżer działu projektowego: Jacek Bedynek
Menedżer ds. projektu: Sławomir Bubel
Asystent ds. projektu: Artur Jachacy
Specjalista ds. testów: Elżbieta Pustuł
Programista: Dominik Pawlik
Tłumaczenie i redakcja:

Nagrania: STUDIO PRL
Lead-tester: Jan Piotrowski
Testerzy:

  • Karol Falak
  • Karol Jasik
  • Adam Pokora
  • Dominik Rzeźnicki

Udział wzięli:

i inni