Twierdza: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 7: | Linia 7: | ||
== Wersja polska == | == Wersja polska == | ||
'''Kierownik redakcji gier''': Andrzej Grygierzec<br /> | '''Kierownik redakcji gier''': [[Andrzej Grygierzec]]<br /> | ||
'''Koordynacja prac''': Jacek Kielaszek<br /> | '''Koordynacja prac''': Jacek Kielaszek<br /> | ||
'''Tłumaczenie''': Maciej Prykowski<br /> | '''Tłumaczenie''': [[Maciej Prykowski]]<br /> | ||
'''Redakcja tekstów''': MESEM<br /> | '''Redakcja tekstów''': MESEM<br /> | ||
'''Nagrania''': ACOUSTIC STUDIO<br /> | '''Nagrania''': [[Acoustic Studio|ACOUSTIC STUDIO]]<br /> | ||
'''Lektorzy''': | '''Lektorzy''': | ||
* [[Jacek Lecznar]] | * [[Jacek Lecznar]] – | ||
* [[Jacek Jasiński|Jacek Zięba-Jasiński]] | ** '''Król''', | ||
* [[Krzysztof Gadacz]] | ** '''Lord Wełnowór''', | ||
* [[Maciej Słota]] | ** '''Diuk „Wieprz” de Truffe''', | ||
** '''Diuk „Wilk” Volpe''', | |||
** '''Krzyżowcy''', | |||
** '''Mnisi''', | |||
** '''Pikinierzy''', | |||
** '''Rycerze''', | |||
** '''Włócznicy''' | |||
* [[Jacek Jasiński|Jacek Zięba-Jasiński]] – | |||
** '''Narrator''', | |||
** '''Diuk „Wąż” Beauregard''' | |||
* [[Krzysztof Gadacz]] – | |||
** '''Sir Długoręka''', | |||
** '''Bard''' | |||
* [[Maciej Słota]] – | |||
** '''Diuk „Szczur” de Puce''', | |||
** '''Chłopki''', | |||
** '''Doradca''', | |||
** '''Generałowie''', | |||
** '''Inżynierzy''', | |||
** '''Kopacze''', | |||
** '''Łucznicy''', | |||
** '''Pałkarze''', | |||
** '''Wojownicy''' | |||
'''Współpraca''': zespół Play It | '''Współpraca''': zespół Play It | ||
Wersja z 06:32, 22 maj 2017
Twierdza (oryg. Stronghold) – ekonomiczna strategia czasu rzeczywistego stworzona przez FireFly Studios. W Polsce wydana 30 listopada 2001 roku; dystrybucja: Play It.
Opis
Twierdza to połączenie symulatora budowy średniowiecznych zamczysk i strategii ekonomicznej polegającej na zarządzaniu miastem. Akcja gry osadzona została w średniowiecznej Europie, a gracze mogą: zakładać nowe osady, rozwijać je, budować potężne twierdze oraz toczyć zajadłe batalie z udziałem dziesiątek różnorodnych wojsk. Nasze zamczyska możemy dowolnie projektować i konstruować z szeregu gotowych elementów (wieże, zwodzone mosty, tajemne wejścia, wilcze doły, balisty, kilka rodzajów muru itp.), tak by jak najlepiej pełniły funkcje obronne i nawet podczas oblężenia życie w mieście toczyło się normalnym tokiem. Podobnie tworzymy infrastrukturę ekonomiczną i gospodarczą osady - budując: domy mieszkalne, siedziby drwali, targ, farmy itp., czyli budynki, które zapewnią naszym poddanym pracę, jadło i pieniądze. Jednym z istotniejszych i zarazem widowiskowych elementów gry są walki. Szczególnie atrakcyjne są oblężenia zamków, w nich ścierają się różne jednostki, w tym specjalne jak: inżynierowie, saperzy wykonujący podkopy, żołnierze szturmujący mury z drabinami oraz mobilnym sprzętem (wieże oblężnicze, tarany, przenośne tarcze, balisty i katapulty).
Opis pochodzi ze strony http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=706
Wersja polska
Kierownik redakcji gier: Andrzej Grygierzec
Koordynacja prac: Jacek Kielaszek
Tłumaczenie: Maciej Prykowski
Redakcja tekstów: MESEM
Nagrania: ACOUSTIC STUDIO
Lektorzy:
- Jacek Lecznar –
- Król,
- Lord Wełnowór,
- Diuk „Wieprz” de Truffe,
- Diuk „Wilk” Volpe,
- Krzyżowcy,
- Mnisi,
- Pikinierzy,
- Rycerze,
- Włócznicy
- Jacek Zięba-Jasiński –
- Narrator,
- Diuk „Wąż” Beauregard
- Krzysztof Gadacz –
- Sir Długoręka,
- Bard
- Maciej Słota –
- Diuk „Szczur” de Puce,
- Chłopki,
- Doradca,
- Generałowie,
- Inżynierzy,
- Kopacze,
- Łucznicy,
- Pałkarze,
- Wojownicy
Współpraca: zespół Play It
Linki zewnętrzne
- Twierdza w polskiej Wikipedii