Icewind Dale: Różnice pomiędzy wersjami

Z Dubbingpedia
Skocz do:nawigacja, szukaj
Porfirion (dyskusja | edycje)
m data wydania dodatku
MinisterDubu (dyskusja | edycje)
mNie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Icewind Dale''' – gra fantasy na licencji Dungeons & Dragons stworzona przez Black Isle Studios 29 czerwca 2000 roku. W Polsce zadebiutowała 12 września [[2000]] r. Dystrybutorem jest [[Cdp.pl|CD Projekt]]. 9 maja [[2001]] ukazał się oficjalny dodatek do gry pt. ''Serce Zimy''.
{{Gra
|tytuł=Icewind Dale
|plakat=Icewind Dale.jpg
|gatunek=RPG
|producent=Black Isle Studios
|wydawca=Interplay
|dystrybutor=[[CDP|CD Projekt]]
|rok=2000
|data premiery=12 września [[2000]]
|platformy={{Platforma|PC}}
}}'''Icewind Dale''' – gra fantasy na licencji Dungeons & Dragons stworzona przez Black Isle Studios. W Polsce zadebiutowała 12 września [[2000]] r. Dystrybutorem jest [[Cdp.pl|CD Projekt]].
 
Rok później powstał dodatek do gry pt. ''[[Icewind Dale: Serce zimy|Serce zimy]]''.


==Fabuła==
==Fabuła==
Icewind Dale jest komputerową grą RPG osadzoną w świecie AD&D Forgotten Realms. Wykorzystuje ona engine „Infinity” z Bioware, taki sam jak w osławionej BG. Icewind Dale skupia się na epickich przygodach toczonych w mrocznych lochach. Historia rozgrywa się w północnych, nie do końca zbadanych regionach Forgotten Realms, - znanych jako Doliny Lodowego Wichru, sławnych dzięki wyczynom Drizzt'a Do'Urden'a z książki R.A. Salvatora, „The Crystal Shard”. Tam właśnie twoja drużyna odbywa swoją wędrówkę w głąb gór Spine of the World (kręgosłup świata) - niebezpiecznego terytorium zasiedlonego przez zabójcze stworzenia. Poprzez swoje odkrycia i zadania dowiadujesz się, iż musisz stoczyć walkę z antycznym złem, zagrażającym uwolnieniem najstraszliwszych horrorów na cały świat Faerun.
Icewind Dale jest komputerową grą RPG osadzoną w świecie AD&D Forgotten Realms. Wykorzystuje ona engine „Infinity” z Bioware, taki sam jak w osławionej BG. Icewind Dale skupia się na epickich przygodach toczonych w mrocznych lochach. Historia rozgrywa się w północnych, nie do końca zbadanych regionach Forgotten Realms, - znanych jako Doliny Lodowego Wichru, sławnych dzięki wyczynom Drizzt'a Do'Urden'a z książki R.A. Salvatora, „The Crystal Shard”. Tam właśnie twoja drużyna odbywa swoją wędrówkę w głąb gór Spine of the World (kręgosłup świata) - niebezpiecznego terytorium zasiedlonego przez zabójcze stworzenia. Poprzez swoje odkrycia i zadania dowiadujesz się, iż musisz stoczyć walkę z antycznym złem, zagrażającym uwolnieniem najstraszliwszych horrorów na cały świat Faerun.


Linia 72: Linia 83:
* Marcin Śliwka
* Marcin Śliwka
'''Organizacja produkcji''': Michał Bakuliński <br />
'''Organizacja produkcji''': Michał Bakuliński <br />
===Dodatek Serce Zimy===
'''Kierownictwo projektu''': [[Marcin Iwiński]]<br />
'''Kierownictwo produkcji polskiej wersji językowej''': [[Paweł Składanowski]]<br />
'''Marketing''': Mariusz Duda<br />
'''Tłumaczenie''':
* [[Marek Król]],
* [[Leszek Smutek]],
* [[Marcin Zaród]]
'''Reżyseria''': [[Paweł Galia]]<br />
'''Realizator''': [[Paweł Tymosiak]]<br />
'''Nagrania''': [[Start International Polska|START INTERNATIONAL POLSKA]]<br />
'''Głosów użyczyli''':
* [[Jarosław Boberek]] – '''Hjollder'''
* [[Izabela Dąbrowska]] – '''Soundset - kobieta 2'''
* [[Paweł Galia]] – '''Soundset - mężczyzna 3'''
* [[Joanna Jeżewska]]
* [[Elżbieta Kijowska]] – '''Icasaracht'''
* [[Zbigniew Konopka]] – '''Soundset - mężczyzna 2'''
* [[Tomasz Marzecki]] – '''Soundset - mężczyzna 1'''
* [[Ewa Serwa]] – '''Soundset - kobieta 3'''
* [[Brygida Turowska-Szymczak|Brygida Turowska]] – '''Soundset - kobieta 1'''
* [[Janusz Wituch]] – '''Wylfden'''
'''Wsparcie techniczne''': Maciej Marzec<br />
'''DTP''': Robert Dąbrowski<br />
'''Organizacja produkcji''': Michał Bakuliński<br />


== Linki zewnętrzne ==
== Linki zewnętrzne ==

Aktualna wersja na dzień 19:08, 11 lis 2019

Tytuł Icewind Dale
Gatunek RPG
Producent Black Isle Studios
Wydawca Interplay
Dystrybutor CD Projekt
Rok produkcji 2000
Premiera dubbingu 12 września 2000
Platformy z dubbingiem PC

Icewind Dale – gra fantasy na licencji Dungeons & Dragons stworzona przez Black Isle Studios. W Polsce zadebiutowała 12 września 2000 r. Dystrybutorem jest CD Projekt.

Rok później powstał dodatek do gry pt. Serce zimy.

Fabuła

Icewind Dale jest komputerową grą RPG osadzoną w świecie AD&D Forgotten Realms. Wykorzystuje ona engine „Infinity” z Bioware, taki sam jak w osławionej BG. Icewind Dale skupia się na epickich przygodach toczonych w mrocznych lochach. Historia rozgrywa się w północnych, nie do końca zbadanych regionach Forgotten Realms, - znanych jako Doliny Lodowego Wichru, sławnych dzięki wyczynom Drizzt'a Do'Urden'a z książki R.A. Salvatora, „The Crystal Shard”. Tam właśnie twoja drużyna odbywa swoją wędrówkę w głąb gór Spine of the World (kręgosłup świata) - niebezpiecznego terytorium zasiedlonego przez zabójcze stworzenia. Poprzez swoje odkrycia i zadania dowiadujesz się, iż musisz stoczyć walkę z antycznym złem, zagrażającym uwolnieniem najstraszliwszych horrorów na cały świat Faerun.

Fabuła Icewind Dale nie ma związków z Baldur's Gate i nie jest skupiona wokół jednej postaci, lecz od razu na początku gry tworzysz całą swoją drużynę, lub wybierasz jedną z gotowych drużyn. Twój zespół bohaterów może składać się z 1-6 osób. Gra rozpoczyna się w mroźnym mieście Easthaven, jednym z Dziesięciu Miast regionu. Poproszony zostajesz o przyłączenie się do Hrothgara, jednego z lokalnych bohaterów i wyruszenia z misją mającą na celu rozwikłanie problemów nękających miasto na górskiej przełęczy, zwane Kuldahar. Historia zaczyna się komplikować, gdy zostajesz zamieszany w wielką misję, mającą na celu zapobieżenie zniszczeniu miasta i całego regionu. Misja ta zaprowadzi Cię do szeregu miejsc położonych w górach Spine of the World, od mroźnych lochów przez antyczne ruiny elfich miast do żyjących lodowców i innych zadziwiających miejsc.

Źródło: [1]

Wersja polska

Kierownictwo projektu: Marcin Iwiński
Kierownik lokalizacji: Paweł Składanowski
Realizacja wersji polskiej: Stanisław Iwiński
Tłumaczenie:

Udźwiękowienie: PAY STUDIO
Wystąpili:

oraz aktorzy warszawskich teatrów Baj, Guliwer i Lalka:

Wsparcie techniczne: Maciej Marzec
Dodatkowe grafiki: Maciej Marzec
Marketing: Mariusz Duda
DTP

  • Robert Dąbrowski
  • Marcin Śliwka

Organizacja produkcji: Michał Bakuliński

Linki zewnętrzne