Gothic: Różnice pomiędzy wersjami
mNie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
(Nie pokazano 3 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
|tytuł=Gothic | |tytuł=Gothic | ||
|plakat=Gothic Plakat.jpg | |plakat=Gothic Plakat.jpg | ||
|gatunek= | |gatunek=RPG | ||
|producent=Piranha Bytes | |producent=Piranha Bytes | ||
|wydawca=Egmont Interactive | |wydawca=Egmont Interactive<br />THQ Nordic | ||
|dystrybutor=[[CD Projekt]] | |dystrybutor=[[CDP|CD Projekt]], [[PLAION Polska]] <small>(reedycje)</small> | ||
|rok=2001 | |rok=2001 | ||
|data premiery=28 marca [[2002]] | |data premiery=28 marca [[2002]] | ||
|platformy=PC | |platformy={{Platforma|PC}}, {{Platforma|Switch}} | ||
}} | }} | ||
'''Gothic''' – niemiecka gra RPG | '''Gothic''' – niemiecka gra RPG stworzona przez studio Piranha Bytes. | ||
Premiera w Polsce: 28 marca [[2002]] roku; dystrybucja: [[CDP|CD Projekt]]. | |||
29 września [[2023]] roku ukazała się wersja na konsolę Nintendo Switch pod tytułem '''Gothic Classic''', wydana w Polsce przez [[PLAION Polska|PLAION]]. | |||
== Fabuła == | == Fabuła == | ||
W królestwie Myrtany toczy się wojna. Hordy orków najechały na terytoria ludzi, a król tych ziemi potrzebuje wiele rudy do wykucia broni potrzebnej dla swojej armii w celu odpierania zagrożenia. Ktokolwiek popełni teraz przestępstwo w tych mrocznych czasach, zostaje skazany na odbycie kary w wielkiej kolonii więziennej na Khorinis, wydobywając jakże potrzebną rudę. | |||
Cały ten obszar, nazwany „Kolonią”, otoczony jest magiczną barierą w postaci sfery zajmującej dwa kilometry średnicy, która odcina kolonię karną od świata zewnętrznego. Bariera może zostać przekroczona od zewnątrz – jednak ktokolwiek to zrobi, nie może już jej opuścić. Okazała się jednak być mieczem obosiecznym – więźniowie wykorzystali w pewnym momencie stosowne okoliczności i wszczęli bunt. Kolonia podzieliła się na trzy rywalizujące ze sobą frakcje, a król został zmuszony o negocjacji o swoją rudę zamiast jej domagania się. | |||
Ciebie również wrzucono przez barierę do tego więzienia. Ze swoimi plecami przypartymi do ściany musisz przetrwać i zawiązać niepewne sojusze, aż w końcu uciekniesz. | |||
<small>[https://store.steampowered.com/app/65540/Gothic_1/?l=polish Oficjalny opis wydawcy]</small> | |||
== Wersja polska == | == Wersja polska == | ||
Linia 51: | Linia 58: | ||
** '''Pacho''', | ** '''Pacho''', | ||
** '''Butch''', | ** '''Butch''', | ||
** '''Ochroniarz Kaloma''' | ** '''Ochroniarz Kaloma''', | ||
** '''Szantażysta''' <small>(postać wycięta z finalnej wersji gry; przywrócona w wydaniu na konsolę Nintendo Switch)</small> | |||
* [[Jarosław Domin]] – | * [[Jarosław Domin]] – | ||
** '''Y'Berion''', | ** '''Y'Berion''', |
Aktualna wersja na dzień 22:54, 6 mar 2024
Tytuł | Gothic |
---|---|
Gatunek | RPG |
Producent | Piranha Bytes |
Wydawca | Egmont Interactive THQ Nordic |
Dystrybutor | CD Projekt, PLAION Polska (reedycje) |
Rok produkcji | 2001 |
Premiera dubbingu | 28 marca 2002 |
Platformy z dubbingiem | PC, Switch |
Gothic – niemiecka gra RPG stworzona przez studio Piranha Bytes.
Premiera w Polsce: 28 marca 2002 roku; dystrybucja: CD Projekt.
29 września 2023 roku ukazała się wersja na konsolę Nintendo Switch pod tytułem Gothic Classic, wydana w Polsce przez PLAION.
Fabuła
W królestwie Myrtany toczy się wojna. Hordy orków najechały na terytoria ludzi, a król tych ziemi potrzebuje wiele rudy do wykucia broni potrzebnej dla swojej armii w celu odpierania zagrożenia. Ktokolwiek popełni teraz przestępstwo w tych mrocznych czasach, zostaje skazany na odbycie kary w wielkiej kolonii więziennej na Khorinis, wydobywając jakże potrzebną rudę.
Cały ten obszar, nazwany „Kolonią”, otoczony jest magiczną barierą w postaci sfery zajmującej dwa kilometry średnicy, która odcina kolonię karną od świata zewnętrznego. Bariera może zostać przekroczona od zewnątrz – jednak ktokolwiek to zrobi, nie może już jej opuścić. Okazała się jednak być mieczem obosiecznym – więźniowie wykorzystali w pewnym momencie stosowne okoliczności i wszczęli bunt. Kolonia podzieliła się na trzy rywalizujące ze sobą frakcje, a król został zmuszony o negocjacji o swoją rudę zamiast jej domagania się.
Ciebie również wrzucono przez barierę do tego więzienia. Ze swoimi plecami przypartymi do ściany musisz przetrwać i zawiązać niepewne sojusze, aż w końcu uciekniesz.
Wersja polska
Kierownik projektu: Marcin Iwiński
Kierownik produkcji polskiej wersji językowej: Paweł Składanowski
Tłumaczenie: Paweł Pisarzewski
Nagrania: START INTERNATIONAL POLSKA
Głosów użyczyli:
- Jacek Mikołajczak – Bezimienny
- Adam Bauman –
- Diego,
- Lares,
- Mordrag,
- Gomez,
- Świstak,
- Gor na Toth,
- Baal Tyon,
- Darrion,
- Drake,
- Okyl,
- Wąż
- Piotr Bąk –
- Ian,
- Skorpion,
- Baal Lukor,
- Baal Kagan,
- Baal Tondral,
- Gor Na Ran,
- Gor Na Kosh,
- Gor Na Vid,
- Aidan,
- Arto,
- Caine,
- Drago,
- Pacho,
- Butch,
- Ochroniarz Kaloma,
- Szantażysta (postać wycięta z finalnej wersji gry; przywrócona w wydaniu na konsolę Nintendo Switch)
- Jarosław Domin –
- Y'Berion,
- Cavalorn,
- Ryżowy Książę,
- Baal Orun,
- Fisk,
- Skip,
- Bartholo,
- Alberto,
- Cipher,
- Rodriguez,
- Sędzia (intro)
- Agata Gawrońska –
- Chani,
- Natalia,
- Serafia,
- Sira,
- Velaya
- Paweł Iwanicki –
- Milten,
- Talas,
- Baal Cadar,
- Baal Namib,
- Homer,
- Buster,
- Graham,
- Ghorim,
- Glen,
- Rufus,
- Shrat
- Jacek Kopczyński –
- Lee,
- Cor Angar,
- Cronos,
- Bloodwyn,
- Baloro,
- Gor Hanis,
- Gor Boba,
- Jarvis,
- Blizna,
- Siekacz
- Tomasz Marzecki –
- Xardas,
- Saturas,
- Corristo,
- Riordian,
- Damarok,
- Cord
- Przemysław Nikiel –
- Gorn,
- Thorus,
- Wilk,
- Gor Na Drak,
- Gor Na Bar,
- Horacy,
- Aaron,
- Huno,
- Swiney,
- Kharim
- Łukasz Nowicki –
- Snaf,
- Scatty,
- Herek,
- Harlok,
- Balor,
- Garp,
- Senyan
- Marek Obertyn –
- Bullit,
- Fletcher,
- Stone,
- Grim,
- Drax,
- Asghan,
- Brandick,
- Silas,
- Orry,
- Jacko,
- Wykidajło
- Jacek Sołtysiak –
- Nyras,
- Baal Isidro,
- Baal Netbek,
- Guy,
- Jesse,
- Dusty,
- Melvin
- Paweł Szczesny –
- Lester,
- Rączka,
- Klin,
- Baal Taran,
- Fortuno,
- Aleph,
- Kirgo
- Andrzej Tomecki –
- Torlof,
- Nefarius,
- Torrez,
- Gravo,
- Gilbert,
- Grimes,
- Jeremiasz,
- Pock
- Robert Tondera –
- Wrzód,
- Lewus,
- Krzykacz,
- Szakal,
- Snipes,
- Ulbert,
- Viran,
- Joru,
- Ratford,
- Santino
- Janusz Wituch –
- Cor Kalom,
- Kruk,
- Zły,
- Dexter,
- Baal Parvez,
- Kyle,
- Roscoe,
- Sharky,
- Pyrokar (intro)
- Mirosław Zbrojewicz –
- Ur-Shak,
- Tarrok,
- Varrag-Hashor,
- Varrag-Kasorg,
- Varrag-Unhilqt,
- Varrag-Ruuushk,
- Grash-Varrag-Arushat
Wsparcie techniczne: Maciej Marzec
Marketing:
- Michał Kiciński,
- Rafał Pasikowski
Organizacja produkcji: Michał Bakuliński
DTP:
- Robert Dąbrowski,
- Radosław Osiecki,
- Marcin Śliwka
Linki zewnętrzne
- Gothic w polskiej Wikipedii
Seria Gothic | |
---|---|
Gry | Gothic • Gothic II • Gothic II: Noc Kruka • Gothic 3 • Gothic 3: Zmierzch bogów • Gothic Remake |