Warrior Kings: Różnice pomiędzy wersjami
nowy artykuł |
m uzupełnienie |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Warrior Kings''' – gra strategiczna stworzona przez studio Black Cactus. W Polsce wydana przez [[Cdp.pl|CD Projekt]] 8 maja [[2002]] roku. | '''Warrior Kings''' – gra strategiczna stworzona przez studio Black Cactus. W Polsce wydana przez [[Cdp.pl|CD Projekt]] 8 maja [[2002]] roku. | ||
== Opis == | |||
Warrior Kings to strategia czasu rzeczywistego będąca hybrydą gier Lords of the Realms 2 i Shogun. Akcja przenosi graczy do średniowiecznego świata Orbis, gdzie rozpoczynają grę jako mało znaczący władca zrujnowanego państwa. Celem jest oczywiście przywrócenia mu dawnej świetności i stworzenie potężnego królestwa. Twórcy wyszli ze słusznego założenia, że podstawą każdej potęgi militarnej jest dobrze prosperująca gospodarka. Dlatego też początkowo musimy skupić się głównie na rozwoju rolnictwa i handlu (stawianie farm rolniczych, kopalni, czy innych budowli), a następnie gdy nasz skarbiec zapełni się gotówką, a poddani będą mieli pełne brzuchy stworzyć silną i niezwyciężoną armię. | |||
Gra posiada wspaniałą trójwymiarową oprawę graficzną odpowiedzialną za przedstawiane średniowiecznego królestwa i wielkich bitew z udziałem setek żołnierzy, które są jednym z najważniejszych aspektów Warrior Kings. Twórcy stworzyli specjalny system dowodzenia, dzięki któremu podczas bitew możemy z łatwością dowodzić ogromnymi armiami, zorganizowanymi w potężne bataliony i szyki, zmieniać formacje i wykorzystywać najlepsze cechy danego typu jednostek. Kolejną pozytywną cechą Warrior Kings jest komputerowe AI. Tutaj nie ma konieczności ciągłego nadzoru nad poddanymi, każdy z nich doskonale zna swoje powołanie i bez naszej ingerencji wykonuje swoje zadania. A jeżeli zostanie zaatakowany, to nie będzie stać jak osioł czekając na śmierć, tylko weźmie nogi za pas lub chwyci za broń, aby chronić swe domostwo. | |||
<small>Opis pochodzi ze strony http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=754</small> | |||
== Wersja polska == | == Wersja polska == | ||
Linia 10: | Linia 17: | ||
* Mariusz Duda | * Mariusz Duda | ||
'''Tłumaczenie''': | '''Tłumaczenie''': | ||
* [[Marcin Bartkiewicz|Marcin | * [[Marcin Bartkiewicz|Marcin „Polityk” Bartkiewicz]], | ||
* [[Jakub Żywko|Kuba Żywko]] | * [[Jakub Żywko|Kuba Żywko]] | ||
'''Nagrania''': [[Studio FX]]<br /> | '''Nagrania''': [[Studio FX|STUDIO FX]]<br /> | ||
'''Wystąpili''': | '''Wystąpili''': | ||
* [[Marek Obertyn]] – '''Narrator''' | * [[Marek Obertyn]] – '''Narrator''' |
Wersja z 21:33, 16 sty 2015
Warrior Kings – gra strategiczna stworzona przez studio Black Cactus. W Polsce wydana przez CD Projekt 8 maja 2002 roku.
Opis
Warrior Kings to strategia czasu rzeczywistego będąca hybrydą gier Lords of the Realms 2 i Shogun. Akcja przenosi graczy do średniowiecznego świata Orbis, gdzie rozpoczynają grę jako mało znaczący władca zrujnowanego państwa. Celem jest oczywiście przywrócenia mu dawnej świetności i stworzenie potężnego królestwa. Twórcy wyszli ze słusznego założenia, że podstawą każdej potęgi militarnej jest dobrze prosperująca gospodarka. Dlatego też początkowo musimy skupić się głównie na rozwoju rolnictwa i handlu (stawianie farm rolniczych, kopalni, czy innych budowli), a następnie gdy nasz skarbiec zapełni się gotówką, a poddani będą mieli pełne brzuchy stworzyć silną i niezwyciężoną armię.
Gra posiada wspaniałą trójwymiarową oprawę graficzną odpowiedzialną za przedstawiane średniowiecznego królestwa i wielkich bitew z udziałem setek żołnierzy, które są jednym z najważniejszych aspektów Warrior Kings. Twórcy stworzyli specjalny system dowodzenia, dzięki któremu podczas bitew możemy z łatwością dowodzić ogromnymi armiami, zorganizowanymi w potężne bataliony i szyki, zmieniać formacje i wykorzystywać najlepsze cechy danego typu jednostek. Kolejną pozytywną cechą Warrior Kings jest komputerowe AI. Tutaj nie ma konieczności ciągłego nadzoru nad poddanymi, każdy z nich doskonale zna swoje powołanie i bez naszej ingerencji wykonuje swoje zadania. A jeżeli zostanie zaatakowany, to nie będzie stać jak osioł czekając na śmierć, tylko weźmie nogi za pas lub chwyci za broń, aby chronić swe domostwo.
Opis pochodzi ze strony http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=754
Wersja polska
Kierownictwo projektu: Marcin Iwiński
Kierownictwo produkcji polskiej wersji językowej:
Marketing:
- Piotr Jabłoński,
- Mariusz Duda
Tłumaczenie:
Nagrania: STUDIO FX
Wystąpili:
- Marek Obertyn – Narrator
i inni
DTP: Robert Dąbrowski
Organizacja produkcji: Michał Bakuliński