Chłopaki nie płaczą: Różnice pomiędzy wersjami
m dodanie opisu |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
'''Koordynacja produkcji''': [[Piotr Pawlak]] <br /> | '''Koordynacja produkcji''': [[Piotr Pawlak]] <br /> | ||
'''Opracowanie wersji polskiej''': [[Studio Sonica|STUDIO SONICA]]<br /> | '''Opracowanie wersji polskiej''': [[Studio Sonica|STUDIO SONICA]]<br /> | ||
'''Reżyseria dźwięku ''': [[Miriam Aleksandrowicz]]<br /> | '''Reżyseria dźwięku''': [[Miriam Aleksandrowicz]]<br /> | ||
'''Realizacja nagrań i efekty dźwiękowe''': [[Tomasz Sikora]]<br /> | '''Realizacja nagrań i efekty dźwiękowe''': [[Tomasz Sikora]]<br /> | ||
'''W rolach głównych''': | '''W rolach głównych''': |
Wersja z 10:46, 31 lip 2015
Chłopaki nie płaczą – przygodowa gra point’n’click przeznaczona na komputery osobiste, stanowiąca kontynuację filmu Olafa Lubaszenki pod tym samym tytułem. Wydana 30 marca 2005 roku przez wydawnictwo Bauer wraz z magazynem „Dobra Gra”.
Opis
„Chłopaki nie płaczą” to gra przygodowa zrealizowana w starym stylu (ręcznie malowana, dwuwymiarowa grafika), w całości oparta na kinowym przeboju Olafa Lubaszenki sprzed lat, o tym samym tytule. Producent, polskie studio L’Art (znane ze „Skoków Narciarskich” wydanych w serii „Dobra Gra”) śmiało nawiązuje tu do znanego cyklu gier przygodowych Lucas Arts oraz Sierra (między innymi „Larry 7”).
Warstwę fabularną stanowi ponad pięciuset stronicowy maszynopis, bezpośrednio związany z kinowymi „Chłopakami”. Podobnie jak w filmie, w rolę głównych bohaterów wcielają się sławni polscy aktorzy. W roli zmartwychwstałego „Freda” występuje Cezary Pazura, zaś w postać „Gruchy” wciela się Mirosław Zbrojewicz. Pełna intryg gangsterska przygoda, w której bohaterom towarzyszy naturalnie gracz, posiada teatralną konstrukcję, składającą się z prologu, trzech aktów oraz epilogu, zaś każdy z tych etapów cechuje się odmiennym krajobrazem i otoczeniem. Jednym z głównych zadań gracza, jak to zwykło być w klasycznych grach z tego gatunku, jest zbieranie różnego rodzaju przedmiotów i rozwiązywanie kolejnych zagadek, połączonych ze sobą w jedną, spójną i logiczną całość. Nieprzewidywalne zwroty akcji powodują, że rozgrywka nie jest nudna, a wręcz przeciwnie – potrafiąca przykuć uwagę gracza na wiele, wiele godzin. Poczucie humoru, jakim opatrzona została całość, graniczy z absurdem i groteską, ośmieszając przy tym zwykłą, szarą codzienność. Wartym podkreślenia elementem jest nieskomplikowany system sterowania. Do pełnej kontroli nad postaciami występującymi w grze wystarczą cztery przyciski, takie jak oko, ręka, but oraz usta, umożliwiające kolejno patrzenie na otaczający świat, chwytanie leżących przedmiotów, przemieszczanie się oraz toczenie dialogów z napotkanymi osobnikami.
Opis pochodzi ze strony http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=3304
Wersja polska
Scenariusz i dialogi: Maciej Ogiński
Koordynacja produkcji: Piotr Pawlak
Opracowanie wersji polskiej: STUDIO SONICA
Reżyseria dźwięku: Miriam Aleksandrowicz
Realizacja nagrań i efekty dźwiękowe: Tomasz Sikora
W rolach głównych:
- Cezary Pazura – Fred
- Mirosław Zbrojewicz – Grucha
- Mirosław Baka
W pozostałych rolach:
- Jan Aleksandrowicz –
- Nastolatek,
- Hippis
- Miriam Aleksandrowicz - Staruszka
- Anna Apostolakis (jako: Maria Apostolakis) – Hippiska
- Jacek Czyż –
- Narrator,
- Kowal,
- Grabarz,
- Hippis
- Aleksander Czyż –– Ziomal
- Jarosław Domin –
- Dealer,
- Pan Waldemar,
- Chrząstek
- Jerzy Mazur
- Michał Oczkoś
- Beata Kawka
- Wojciech Paszkowski –
- Jan Winyl,
- Facet z brodą
- Wojtek Socha
- Anna Sroka –
- Antyglobalistka Perła,
- Dziewczyna od kawy
- Piotr Stec
- Paweł Strymiński
- Tomasz Szczegłow
- Brygida Turowska – Członkini partii politycznej
- Aleksander Wysocki – Barman
- Anna Rozińska
oraz:
- Mirosław Konarowski – Lekarz
Postprodukcja audio: Jakub Kujawski, Jakub Żwirko, Artur Kaczmarczyk, Dariusz Burzymowski
Linki zewnętrzne
- Chłopaki nie płaczą w polskiej Wikipedii