Twierdza: Różnice pomiędzy wersjami
mNie podano opisu zmian |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Twierdza''' (oryg. ''Stronghold'') – ekonomiczna strategia czasu rzeczywistego stworzona przez FireFly Studios. W Polsce wydana 30 listopada [[2001]] roku; dystrybucja: [[Play It]]. | '''Twierdza''' (oryg. ''Stronghold'') – ekonomiczna strategia czasu rzeczywistego stworzona przez FireFly Studios. W Polsce wydana 30 listopada [[2001]] roku; dystrybucja: [[Play It]]. | ||
== Opis == | |||
Twierdza to połączenie symulatora budowy średniowiecznych zamczysk i strategii ekonomicznej polegającej na zarządzaniu miastem. Akcja gry osadzona została w średniowiecznej Europie, a gracze mogą: zakładać nowe osady, rozwijać je, budować potężne twierdze oraz toczyć zajadłe batalie z udziałem dziesiątek różnorodnych wojsk. Nasze zamczyska możemy dowolnie projektować i konstruować z szeregu gotowych elementów (wieże, zwodzone mosty, tajemne wejścia, wilcze doły, balisty, kilka rodzajów muru itp.), tak by jak najlepiej pełniły funkcje obronne i nawet podczas oblężenia życie w mieście toczyło się normalnym tokiem. Podobnie tworzymy infrastrukturę ekonomiczną i gospodarczą osady - budując: domy mieszkalne, siedziby drwali, targ, farmy itp., czyli budynki, które zapewnią naszym poddanym pracę, jadło i pieniądze. Jednym z istotniejszych i zarazem widowiskowych elementów gry są walki. Szczególnie atrakcyjne są oblężenia zamków, w nich ścierają się różne jednostki, w tym specjalne jak: inżynierowie, saperzy wykonujący podkopy, żołnierze szturmujący mury z drabinami oraz mobilnym sprzętem (wieże oblężnicze, tarany, przenośne tarcze, balisty i katapulty). | |||
<small>Opis pochodzi ze strony http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=706</small> | |||
== Wersja polska == | == Wersja polska == |
Wersja z 23:21, 16 sty 2015
Twierdza (oryg. Stronghold) – ekonomiczna strategia czasu rzeczywistego stworzona przez FireFly Studios. W Polsce wydana 30 listopada 2001 roku; dystrybucja: Play It.
Opis
Twierdza to połączenie symulatora budowy średniowiecznych zamczysk i strategii ekonomicznej polegającej na zarządzaniu miastem. Akcja gry osadzona została w średniowiecznej Europie, a gracze mogą: zakładać nowe osady, rozwijać je, budować potężne twierdze oraz toczyć zajadłe batalie z udziałem dziesiątek różnorodnych wojsk. Nasze zamczyska możemy dowolnie projektować i konstruować z szeregu gotowych elementów (wieże, zwodzone mosty, tajemne wejścia, wilcze doły, balisty, kilka rodzajów muru itp.), tak by jak najlepiej pełniły funkcje obronne i nawet podczas oblężenia życie w mieście toczyło się normalnym tokiem. Podobnie tworzymy infrastrukturę ekonomiczną i gospodarczą osady - budując: domy mieszkalne, siedziby drwali, targ, farmy itp., czyli budynki, które zapewnią naszym poddanym pracę, jadło i pieniądze. Jednym z istotniejszych i zarazem widowiskowych elementów gry są walki. Szczególnie atrakcyjne są oblężenia zamków, w nich ścierają się różne jednostki, w tym specjalne jak: inżynierowie, saperzy wykonujący podkopy, żołnierze szturmujący mury z drabinami oraz mobilnym sprzętem (wieże oblężnicze, tarany, przenośne tarcze, balisty i katapulty).
Opis pochodzi ze strony http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=706
Wersja polska
Kierownik redakcji gier: Jacek Grygierzec
Koordynacja prac: Jacek Kielaszek
Tłumaczenie: Maciej Prykowski
Redakcja tekstów: MESEM
Nagrania: ACOUSTIC STUDIO
Lektorzy:
Współpraca: zespół Play It
Linki zewnętrzne
- Twierdza w polskiej Wikipedii