Empire Earth II: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
|||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Empire Earth II''' – gra strategiczna stworzona przez Mad Doc Software. W Polsce wydana 19 maja [[2005]] przez [[ | {{Gra | ||
|tytuł=Empire Earth II | |||
|plakat=Empire Earth II.jpg | |||
|gatunek=strategiczna | |||
|producent=Mad Doc Software | |||
|wydawca=Sierra | |||
|dystrybutor=[[CDP|CD Projekt]] | |||
|rok=2005 | |||
|data premiery=19 maja 2005 | |||
|platformy={{Platforma|PC}} | |||
}}'''Empire Earth II''' – gra strategiczna stworzona przez Mad Doc Software. W Polsce wydana 19 maja [[2005]] przez [[CDP|CD Projekt]]. | |||
2 marca [[2006]] ukazał się w Polsce oficjalny dodatek do gry zatytułowany ''Władza | 2 marca [[2006]] ukazał się w Polsce oficjalny dodatek do gry zatytułowany ''[[Empire Earth II: Władza absolutna|Władza absolutna]]'' (''The Art of Supremacy''). | ||
== O grze == | == O grze == | ||
Linia 8: | Linia 18: | ||
Zmiany wprowadzone do Empire Earth 2 nie ograniczają się tylko do tego, co najbardziej oczywiste, czyli nowych jednostek dla każdej cywilizacji. Przede wszystkim rozbudowana została sztuczna inteligencja komputerowego przeciwnika, który jest znacznie bardziej wymagającym oponentem niż w pierwowzorze. Komputer nie tylko reaguje szybciej i bardziej dynamicznie, ale także analizuje taktykę gracza i dostosowuje do niej swoją. Po raz pierwszy w historii serii, autorzy zaimplementowali też wpływ zmiennych warunków pogodowych na zachowanie jednostek. Gracz będzie musiał teraz zmieniać strategię działania w zależności od tego, co aktualnie „dzieje się za oknem”: śnieg, deszcz czy mgła. Aby ułatwić grę ludziom nie przyzwyczajonym do dużej ilości elementów decydujących o sprawnym funkcjonowaniu państwa, w Empire Earth 2 pojawił się specjalny system, który sam przydziela zadania mieszkańcom królestwa, np. uprawę roli. Również w kwestii walki poczyniono podobne ułatwienia. Inteligentniejszy system tworzenia formacji w znaczący sposób poprawi nawigację wojskiem i zminimalizuje sytuację znaną z innych RTS-ów, w których armia sama łamie szyk i wdaje się w przypadkowe potyczki. | Zmiany wprowadzone do Empire Earth 2 nie ograniczają się tylko do tego, co najbardziej oczywiste, czyli nowych jednostek dla każdej cywilizacji. Przede wszystkim rozbudowana została sztuczna inteligencja komputerowego przeciwnika, który jest znacznie bardziej wymagającym oponentem niż w pierwowzorze. Komputer nie tylko reaguje szybciej i bardziej dynamicznie, ale także analizuje taktykę gracza i dostosowuje do niej swoją. Po raz pierwszy w historii serii, autorzy zaimplementowali też wpływ zmiennych warunków pogodowych na zachowanie jednostek. Gracz będzie musiał teraz zmieniać strategię działania w zależności od tego, co aktualnie „dzieje się za oknem”: śnieg, deszcz czy mgła. Aby ułatwić grę ludziom nie przyzwyczajonym do dużej ilości elementów decydujących o sprawnym funkcjonowaniu państwa, w Empire Earth 2 pojawił się specjalny system, który sam przydziela zadania mieszkańcom królestwa, np. uprawę roli. Również w kwestii walki poczyniono podobne ułatwienia. Inteligentniejszy system tworzenia formacji w znaczący sposób poprawi nawigację wojskiem i zminimalizuje sytuację znaną z innych RTS-ów, w których armia sama łamie szyk i wdaje się w przypadkowe potyczki. | ||
<small>Źródło: | <small>Źródło: [https://www.gry-online.pl/gry/empire-earth-ii/zde2f GRY-Online.pl]</small> | ||
== Wersja polska == | == Wersja polska == | ||
Linia 156: | Linia 166: | ||
** '''Obywatel''', | ** '''Obywatel''', | ||
** '''Szpieg z epoki 13''' | ** '''Szpieg z epoki 13''' | ||
* [[ | * [[Brygida Turowska]] – | ||
** '''Królowa Sonduk''', | ** '''Królowa Sonduk''', | ||
** '''Ciężki śmigłowiec rakietowy''', | ** '''Ciężki śmigłowiec rakietowy''', | ||
Linia 163: | Linia 173: | ||
** '''Rozrywacz''', | ** '''Rozrywacz''', | ||
** '''Sanitariuszka z epoki 10''' | ** '''Sanitariuszka z epoki 10''' | ||
* [[Adam Bauman]] – '''Narrator''' | * [[Adam Bauman]] – '''Narrator''' | ||
'''Menedżer ds. testów''': Michał Cegiełka<br /> | '''Menedżer ds. testów''': Michał Cegiełka<br /> | ||
Linia 189: | Linia 198: | ||
* Mariusz Duda, | * Mariusz Duda, | ||
* Anna Stanulewicz | * Anna Stanulewicz | ||
[[Kategoria: Gry komputerowe i wideo]] | |||
[[Kategoria:Gry komputerowe i wideo]] |
Aktualna wersja na dzień 12:00, 19 mar 2022
Tytuł | Empire Earth II |
---|---|
Gatunek | strategiczna |
Producent | Mad Doc Software |
Wydawca | Sierra |
Dystrybutor | CD Projekt |
Rok produkcji | 2005 |
Premiera dubbingu | 19 maja 2005 |
Platformy z dubbingiem | PC |
Empire Earth II – gra strategiczna stworzona przez Mad Doc Software. W Polsce wydana 19 maja 2005 przez CD Projekt.
2 marca 2006 ukazał się w Polsce oficjalny dodatek do gry zatytułowany Władza absolutna (The Art of Supremacy).
O grze
Druga część znanej gry strategicznej rozgrywanej w czasie rzeczywistym, w której zadaniem gracza jest stanąć na czele jednej z czternastu cywilizacji i poprowadzić ją od epoki kamienia łupanego do ery lotów kosmicznych, badając nowe technologie, produkując wojsko i stawiając czoła konkurencyjnym nacjom.
Zmiany wprowadzone do Empire Earth 2 nie ograniczają się tylko do tego, co najbardziej oczywiste, czyli nowych jednostek dla każdej cywilizacji. Przede wszystkim rozbudowana została sztuczna inteligencja komputerowego przeciwnika, który jest znacznie bardziej wymagającym oponentem niż w pierwowzorze. Komputer nie tylko reaguje szybciej i bardziej dynamicznie, ale także analizuje taktykę gracza i dostosowuje do niej swoją. Po raz pierwszy w historii serii, autorzy zaimplementowali też wpływ zmiennych warunków pogodowych na zachowanie jednostek. Gracz będzie musiał teraz zmieniać strategię działania w zależności od tego, co aktualnie „dzieje się za oknem”: śnieg, deszcz czy mgła. Aby ułatwić grę ludziom nie przyzwyczajonym do dużej ilości elementów decydujących o sprawnym funkcjonowaniu państwa, w Empire Earth 2 pojawił się specjalny system, który sam przydziela zadania mieszkańcom królestwa, np. uprawę roli. Również w kwestii walki poczyniono podobne ułatwienia. Inteligentniejszy system tworzenia formacji w znaczący sposób poprawi nawigację wojskiem i zminimalizuje sytuację znaną z innych RTS-ów, w których armia sama łamie szyk i wdaje się w przypadkowe potyczki.
Źródło: GRY-Online.pl
Wersja polska
Kierownictwo projektu: Paweł Ziajka
Tłumaczenia:
- Paweł Pisarzewski,
- Łukasz Drozd,
- Paweł Kroenke,
- Anna Płocica,
- Marek Krępuła,
- Jakub Janusz,
- Piotr Deja
Redakcja: Aleksandra Cwalina
Nagrania: START INTERNATIONAL POLSKA
Reżyseria dźwięku: Paweł Araszkiewicz
Głosów użyczyli:
- Andrzej Tomecki –
- Barkentyna,
- Bombowiec czterosilnikowy,
- Bombowiec uderzeniowy,
- Czołg z karabinem maszynowym,
- Dekarema,
- Dragon,
- Działo oblężnicze,
- Kawalerzysta,
- Konnica,
- Kupiecka koga,
- Miecznik,
- Miotacz granatów,
- Miotacz kamieni,
- Morski łucznik,
- Obsługa miniguna,
- Okręt liniowy,
- Szpieg z epoki 4,
- Wóz kupiecki z epoki 2
- Włodzimierz Bednarski –
- Przywódca militarny,
- Bombowiec dwusilnikowy,
- Ciężka wieża oblężnicza / Ciężki taran,
- HERC typu Hades,
- Kapłan z epoki 10,
- Kolubryna,
- Kusznik,
- Miotacz fuzyjny,
- Moździerz z pociskiem zapalającym,
- Myśliwiec atmosferyczny,
- Niewidzialny taktyczny bombowiec,
- Niszczyciel czujników,
- Okręt opancerzony,
- Pikinier,
- Śmigłowiec transportowy,
- Średniowieczna kawaleria,
- Wojownik z maczugą,
- Wóz kupiecki z epoki 6
- Dariusz Błażejewski –
- Balista,
- Dwupłatowiec,
- Galeon,
- Galera handlowa,
- Galera rybacka,
- Kapłan z epoki 13,
- Lansjer,
- Lotniskowiec,
- Niewidzialny bombowiec,
- Obsługa karabinu maszynowego,
- Obywatel,
- Statek transportowy
- Piotr Bąk –
- Bombarda,
- Bombowiec orbitalny,
- Cesarski lansjer,
- Ciężki HERC typu Minotaur,
- Działo polowe,
- Inteligentny samolot,
- Kapłan z epoki 7,
- Karaka,
- Karawela,
- Lekki HERC typu Artemis,
- Łucznik,
- Okręt podwodny Manta,
- Pancernik,
- Rakiety Paladin,
- Sanitariusz z epoki 12,
- Statek X,
- Szpieg z epoki 1,
- Trałowiec,
- Wojownik Sił Niezależnych
- Marek Obertyn –
- Przywódca imperialny,
- Czołg pancerny,
- Frachtowiec,
- Galeas,
- Galera,
- Hummer z granatnikiem,
- Lekka wieża oblężnicza / Lekki taran
- Łucznik z łukiem kompozytowym,
- Miotacz siatki termicznej,
- Moździerz,
- Myśliwiec przechwytujący,
- Niszczyciel czołgów,
- Obywatel,
- Onager,
- Sanitariusz z epoki 14,
- Strzelec szturmowy,
- Szpieg z epoki 10,
- Śmigłowiec rakietowy,
- Wóz kupiecki z epoki 11,
- Żołnierz zawodowy
- Michał Konarski –
- Przywódca ekonomiczny,
- Bombowiec odrzutowy,
- Ciężki samolot desantowy,
- Czołg szturmowy,
- Fregata,
- Karabinier,
- Muszkieter,
- Myśliwiec odrzutowy,
- Niszczyciel,
- Obywatel,
- Skorpion,
- Szturmowy okręt podwodny,
- Śmigłowiec z ciężkim karabinem,
- Włócznik
- Janusz Leśniewski –
- Ciężki śmigłowiec transportowy,
- Ciężkozbrojny,
- Czołg z działem,
- Kapłan z epoki 1,
- Kontenerowiec,
- Lewiatan,
- Niewidzialny myśliwiec,
- Okręt podwodny,
- Opancerzona kawaleria,
- Samobieżna wyrzutnia rakiet,
- Statek wielorybniczy,
- Szpieg z epoki 7
- Marek Bocianiak –
- Artyleria polowa,
- Bombowiec nurkujący,
- Grenadier,
- Halabardnik,
- HERC typu Hera,
- Kapłan z epoki 4,
- Katapulta,
- Konny łucznik,
- Korsarz,
- Obywatel,
- Szpieg z epoki 13
- Brygida Turowska –
- Królowa Sonduk,
- Ciężki śmigłowiec rakietowy,
- Krążownik rakietowy,
- Obywatelka,
- Rozrywacz,
- Sanitariuszka z epoki 10
- Adam Bauman – Narrator
Menedżer ds. testów: Michał Cegiełka
Testy:
- Jakub Janusz,
- Marek Krępuła,
- Karol Kowalski,
- Aleksander Głuski,
- Piotr Deja
DTP:
- Robert Dąbrowski,
- Jarosław Wasilewski,
- Artus Sebastian Starzyk sp. j.
Kierownik produkcji: Michał Bakuliński
Asystentka produkcji: Magdalena Justyna
Marketing:
- Marcin Marzęcki,
- Krzysztof Szulc,
- Anna Gajda,
- Krzysztof Szarski,
- Paweł Kozierkiewicz,
- Bartosz Antoniak
Menedżer produktu:
- Michał Gembicki,
- Mariusz Duda,
- Anna Stanulewicz