Gothic II: Różnice pomiędzy wersjami
mNie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 26: | Linia 26: | ||
'''Pryncypał wdrożeniowy''': [[Paweł Składanowski]]<br /> | '''Pryncypał wdrożeniowy''': [[Paweł Składanowski]]<br /> | ||
'''Naczelnik roboczy''': [[Paweł Ziajka]]<br /> | '''Naczelnik roboczy''': [[Paweł Ziajka]]<br /> | ||
'''Konwerterzy językowi''': | '''Konwerterzy językowi''': BIURO TŁUMACZEŃ HEX, ALBION LOCALISATIONS – | ||
* [[Rafał Aniszewski]], | * [[Rafał Aniszewski]], | ||
* [[Marcin Bartkiewicz]], | * [[Marcin Bartkiewicz]], | ||
Linia 281: | Linia 281: | ||
'''Pryncypał wdrożeniowy''': [[Paweł Ziajka]]<br /> | '''Pryncypał wdrożeniowy''': [[Paweł Ziajka]]<br /> | ||
'''Naczelnik roboczy''': [[Michał Szymankiewicz]]<br /> | '''Naczelnik roboczy''': [[Michał Szymankiewicz]]<br /> | ||
'''Konwerterzy językowi''': | '''Konwerterzy językowi''': BIURO TŁUMACZEŃ HEX – | ||
* [[Rafał Aniszewski]], | * [[Rafał Aniszewski]], | ||
* [[Marcin Bartkiewicz]], | * [[Marcin Bartkiewicz]], |
Wersja z 13:40, 24 kwi 2019
Tytuł | Gothic II |
---|---|
Gatunek | RPG |
Producent | Piranha Bytes |
Wydawca | JoWooD Entertainment THQ Nordic |
Dystrybutor | CD Projekt |
Rok produkcji | 2002 2003 (Noc Kruka) |
Premiera dubbingu | 16 kwietnia 2003 20 stycznia 2005 (Noc Kruka) |
Platformy z dubbingiem | PC |
Gothic II – niemiecka gra RPG z 2002 roku stworzona przez Piranha Bytes. Polska premiera miała miejsce 16 kwietnia 2003 roku, zaś dodatku Noc Kruka (niem. Die Nacht des Raben) – 20 stycznia 2005. Dystrybutorem gry jest CD Projekt.
Opis
Gothic II
Sequel jednej z najlepszych gier akcji/cRPG roku 2001. Podobnie jak w części poprzedniej akcja Gothic II toczy się w świecie fantasy i kontynuuje fabułę poprzedniczki, tj. wojny pomiędzy siłami zła (cała masa potworów, Orków i Ogrów pod przewodnictwem Smoków) i Ludźmi. Jednak tym razem nie poruszamy się już tylko wewnątrz kolonii przestępców objętej zasięgiem magicznej bariery, a na jej zewnątrz. Akcja toczy się w nowych bardzo rozległych i różnorodnych lokacjach, m.in. miasteczko nadmorskie, klasztor, biblioteka, farma, Wyspa Smoków, zamek oblężony przez Orki. Oczywiście spotkamy tu też klika znajomych terenów. Praktycznie rzecz biorąc zasady gry nie uległy diametralnym zmianom. Mamy oczywiście kilka usprawnień, tj. nowe klasy postaci (m.in. magician, henchmen i dragon hunters), nowe gildie oraz nowe czynności które może wykonywać nasz bohater (m.in. tworzenie różnych mikstur).
Źródło: GRY-Online.pl
Noc Kruka
The Night of the Raven to oficjalne rozszerzenie do jednej z najpopularniejszych gier role-playing 2002 roku, czyli Gothic II. W przeciwieństwie do innych dodatków, gdzie zazwyczaj dostajemy do dyspozycji jedynie nowe obszary czy przedmioty, twórcy z zespołu developerskiego Piranha Bytes poszli o krok dalej – do podstawowej wersji gry wpleciono nową, rozbudowaną historię praktycznie niezwiązaną z główną fabułą Gothic II. Postarano się również o znaczne zmodyfikowanie już istniejącego świata (nie oznacza to jednak zmiany położenia kluczowych lokacji, tylko rozbudowanie ich oraz pojawienie się wielu dodatkowych sekretów, itp.). Zastosowane rozwiązanie wymusza na posiadaczach dodatku przechodzenie całego programu od początku (wszystkie save'y z „samego” Gothic II stają się bezużyteczne po zainstalowaniu dodatku). Z drugiej strony jednak patrząc, liczba nowości czy implementowanych poprawek w pełni rekompensuje tę niedogodność.
Akcja The Night of the Raven jest skonstruowana tak, by gracze mogli przejść dodatek niemal całkowicie omijając fabułę podstawowej gry. Rozszerzenie wprowadza do oryginalnego Gothic II szereg nowych lokacji (dżungla, jaskinie, etc.), około 100 bohaterów niezależnych (NPC-tów), unikatowe przedmioty (np. specjalny amulet, w którym żyje wróżka pomagająca przy szukaniu wartościowego ekwipunku), czary, umiejętności, czy potwory (w stylu niebezpiecznych niedźwiedzi). Podczas naszej wędrówki możemy również spotkać postacie znane z pierwszego Gothica, które nie pojawiły się w części drugiej.
Źródło: GRY-Online.pl
Wersja polska
Pryncypał wdrożeniowy: Paweł Składanowski
Naczelnik roboczy: Paweł Ziajka
Konwerterzy językowi: BIURO TŁUMACZEŃ HEX, ALBION LOCALISATIONS –
- Rafał Aniszewski,
- Marcin Bartkiewicz,
- Tadeusz Borowiec,
- Ryszard Chojnowski,
- Paweł Pisarzewski,
- Jakub Żywko
Chochlik redakcyjny: Aleksandra Cwalina
Odgłosy:
Mowy użyczyli:
- Jacek Mikołajczak – Bezimienny
- Adam Bauman –
- Diego,
- Lares,
- Bosper,
- Pyrokar,
- Czarny Mag z dworu Irdorath,
- Dexter,
- Matteo,
- Alrik,
- Lehmar,
- Canthar,
- Pedro,
- Orik,
- Atilla,
- Jesper,
- Sentenza,
- Sylvio,
- Borka,
- Udar,
- Gestath,
- Alvares,
- Khaled,
- Ruga,
- Ogrodnik,
- Włóczęga
- Piotr Bąk –
- Gorn,
- Harad,
- Pablo,
- Hakon,
- Gerold,
- Fajeth,
- Opolos,
- Mika,
- Ehnim,
- Engrom,
- Rukhar,
- Rethon,
- Peck,
- Alwin,
- Dragomir,
- Bodo,
- Cedrik
- Jarosław Boberek –
- Milten,
- Babo,
- Pepe,
- Dar,
- Gaan,
- Ulf,
- Till,
- Rupert,
- Valentino,
- Hodges,
- Albrecht,
- Niclas,
- Parlaf,
- Wambo,
- Sengrath,
- Draal
- Jarosław Domin –
- Cipher,
- Talbin,
- Mario,
- Agon,
- Rengaru,
- Brahim,
- Bromor,
- Uciekinier
- Agata Gawrońska-Bauman –
- Hanna,
- Sagitta,
- Rosi,
- Thekla,
- Hilda,
- Maria,
- Rega,
- Fenia,
- Edda,
- Vanja
- Kinga Ilgner –
- Cassia,
- Gritta,
- Elena,
- Sara,
- Kati,
- Babera,
- Nadja,
- Sonja
- Paweł Iwanicki –
- Lester,
- Akil,
- Buster,
- Abuyin,
- Godar,
- Parcival,
- Dyrian,
- Regis,
- Cornelius,
- Jergan,
- Engor,
- Igaraz,
- Kervo,
- Lutero,
- Mortis,
- Salandril,
- Engardo
- Jacek Kopczyński –
- Lee,
- Lord Hagen,
- Angar,
- Jarvis,
- Bartok,
- Wulfgar,
- Brian,
- Garvell,
- Sergio,
- Marcos,
- Talamon,
- Herold
- Tomasz Marzecki –
- Xardas,
- Onar,
- Kardif,
- Jack,
- Ignaz,
- Ramirez,
- Zuris,
- Hyglas,
- Gorax,
- Fernando,
- Cord,
- Feomathar,
- Finkregh,
- Pandrodor,
- Pedrakhan,
- Smok-ożywieniec
- Przemysław Nikiel –
- Lord Andre,
- Wilk,
- Girion,
- Maleth,
- Nagur,
- Jora,
- Fester,
- Malak,
- Tandor,
- Dobar,
- Grom,
- Egill,
- Fed
- Marek Obertyn –
- Bennet,
- Thorben,
- Marduk,
- Rod,
- Randolph,
- Brutus,
- Bullko,
- Kjorn,
- Garwig,
- Halvor,
- Ingmar,
- Bronko,
- Fellan
- Paweł Szczesny –
- Vatras,
- Lobart,
- Parlan,
- Orlan,
- Ulthar,
- Bilgot,
- Coragon,
- Balthasar,
- Carl,
- Boltan,
- Grimes
- Andrzej Tomecki –
- Torlof,
- Sekob,
- Lothar,
- Neoras,
- Raoul,
- Vino,
- Baltram,
- Wasili,
- Moe,
- Hokurn,
- Ferros,
- Kurgan,
- Isgaroth,
- Larius,
- Bandyta, strażnik jaskini
- Janusz Wituch –
- Garond,
- Constantino,
- Sędzia,
- Karras,
- Bengar,
- Serpentes,
- Jan,
- Daron,
- Gerbrandt,
- Rumbold,
- Gunnar,
- Geppert,
- Joe,
- Rick
- Mirosław Zbrojewicz –
- Ur-Shak,
- Biff,
- Jorgen,
- Keroloth,
- Grimbald,
- Meldor,
- Rangar,
- Tengron,
- Morgahard,
- Poszukiwacze
Plenipotent do spraw betatestów: Michał Cegiełka
Poszukiwacze zaginionych bugów:
- Adam Bilczewski,
- Mariusz Bogdziel,
- Paweł Grzywaczewski,
- Michał Kawka,
- Robert Mahler
Trzepacz worków: Cezary Noweta
Skrybowie DTP:
- Robert Dąbrowski,
- Jarosław Wasilewski
Nadszyszkownik produkcji: Michał Bakuliński
Szyszkownik produkcji: Magdalena Justyna
Marketing:
- Marcin Marzęcki,
- Mariusz Duda,
- Krzysztof Szulc,
- Farida Saffarini
- Paweł Kozierkiewicz
Gothic II: Noc Kruka
Pryncypał wdrożeniowy: Paweł Ziajka
Naczelnik roboczy: Michał Szymankiewicz
Konwerterzy językowi: BIURO TŁUMACZEŃ HEX –
Chochlik redakcyjny: Aleksandra Cwalina
Odgłosy: STUDIO T-REX
Mowy użyczyli:
- Jacek Mikołajczak – Bezimienny
- Krzysztof Banaszyk –
- Merdarion,
- Huno,
- Edgor,
- Sancho,
- Thorben,
- Halvor
- Adam Bauman –
- Lares,
- Diego,
- Dexter,
- Quarhodron,
- Farim,
- Garett,
- Coragon,
- Miguel,
- Tom,
- Pedro,
- Pyrokar,
- Lehmar
- Piotr Bąk –
- Jack Aligator,
- Thorus,
- Myxir,
- Fisk,
- Senyan,
- Carlos,
- Telbor,
- Hakon
- Jarosław Boberek –
- Bill,
- Paul,
- Rademes,
- Pardos,
- Tonak,
- Gaan
- Kinga Ilgner –
- Lucia,
- Nadja,
- Cassia
- Paweł Iwanicki –
- Francis,
- Fortuno,
- Owen,
- Juan,
- Lester,
- Akil,
- Abuyin
- Jacek Kopczyński –
- Henry,
- Cronos,
- Bloodwyn,
- Elvrich,
- Brandon,
- Malcolm,
- Eremita,
- Bartok,
- Garvell,
- Lee,
- Lord Hagen
- Tomasz Marzecki –
- Saturas,
- Samuel,
- Cord,
- Xardas,
- Fernando,
- Kardif,
- Gorax,
- Smok-ożywieniec
- Przemysław Nikiel –
- Skip,
- Cavalorn,
- Franko,
- Garaz,
- Skinner,
- Monty,
- Lord Andre
- Paweł Szczesny –
- Vatras,
- Nefarius,
- Orlan,
- Balthasar,
- Parlan
- Andrzej Tomecki –
- Greg,
- Snaf,
- Scatty,
- Bones,
- Lennar,
- Baltram,
- Lothar,
- Torlof
- Janusz Wituch –
- Kruk,
- Riordian,
- Erol,
- Emilio,
- Logan,
- Matt,
- Crimson,
- Bengar,
- Daron,
- Constantino
- Mirosław Zbrojewicz –
- Martin,
- Morgan,
- Finn,
- Esteban,
- Ramon,
- Patrick,
- Pirat,
- Bromor,
- Brahim,
- Rangar
Plenipotent do spraw betatestów: Michał Cegiełka
Poszukiwacze zaginionych bugów:
- Mariusz Bogdziel,
- Robert Mahler
Implementator: Maciej Marzec
Skład komputerowy instrukcyjno-pudełkowy:
- Robert Dąbrowski,
- Jarosław Wasilewski
Nadszyszkownik produkcji: Michał Bakuliński
Szyszkownik produkcji: Magdalena Justyna
Marketing:
- Marcin Marzęcki,
- Jerzy Cichocki
- Krzysztof Szulc
Linki zewnętrzne
- Gothic II w polskiej Wikipedii
- Gothic II: Noc Kruka w polskiej Wikipedii