Ghost Master: Różnice pomiędzy wersjami
m uzupełnienie |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Gra | |||
|tytuł=Ghost Master | |||
|plakat=Ghost Master.jpg | |||
|gatunek=strategiczna | |||
|producent=Sick Puppies | |||
|wydawca=Empire Interactive | |||
|dystrybutor=[[CD Projekt]] | |||
|rok=2003 | |||
|data premiery=1 sierpnia 2003 | |||
|platformy=PC | |||
}} | |||
'''Ghost Master''' – strategia czasu rzeczywistego (RTS) autorstwa studia Sick Puppies. Z polskim dubbingiem wydano jedynie wersję pecetową, która do sklepów trafiła 1 sierpnia [[2003]] roku. Wydawcą gry w Polsce jest [[CD Projekt]]. | '''Ghost Master''' – strategia czasu rzeczywistego (RTS) autorstwa studia Sick Puppies. Z polskim dubbingiem wydano jedynie wersję pecetową, która do sklepów trafiła 1 sierpnia [[2003]] roku. Wydawcą gry w Polsce jest [[CD Projekt]]. | ||
Wersja z 08:26, 16 paź 2019
Tytuł | Ghost Master |
---|---|
Gatunek | strategiczna |
Producent | Sick Puppies |
Wydawca | Empire Interactive |
Dystrybutor | CD Projekt |
Rok produkcji | 2003 |
Premiera dubbingu | 1 sierpnia 2003 |
Platformy z dubbingiem | PC |
Ghost Master – strategia czasu rzeczywistego (RTS) autorstwa studia Sick Puppies. Z polskim dubbingiem wydano jedynie wersję pecetową, która do sklepów trafiła 1 sierpnia 2003 roku. Wydawcą gry w Polsce jest CD Projekt.
Fabuła
Ghost Master to strategia czasu rzeczywistego, w której możemy wcielić się w postać zjawy - Mistrza Duchów. Zostaliśmy przywołani z zaświatów i sprowadzeni do miasteczka Gravenville z zadaniem terroryzowania i straszenia jego mieszkańców. Zadanie jest ciężkie, ludzie to twardy i nieprzewidywalny przeciwnik, jednak gracz jako Mistrz Duchów dysponuje unikalną siłą w postaci 23 typów różnego rodzaju duchów, zjaw i innych tym podobnych stworzeń, stworzonych w oparciu o znane mity i teorie paranormalne. Każda z tych ponadnaturalnych istot posiada energię psychokinetyczną, indywidualną moc i umiejętności, które musimy należycie wykorzystać w walce z ludźmi. Łącznie nasze pupile mogą skorzystać z około 150 mocy pozwalających im na poruszanie przedmiotów, tworzenie fizycznych i duchowych fenomenów, zmianę wyglądu, przenikanie przez ściany, manipulowanie temperaturą otoczenia, wywoływanie halucynacji u ludzi, itp.
Ghost Master szczegółowo odważa ludzki styl bycia i różne indywidualne zachowania. Występujący tu ludzie w zależności od wieku, upodobań i charakteru mają różną odporność na zjawiska paranormalne, wykonują też swoje zwyczajne czynności, pracują, oglądają telewizję czy sprzątają. Reagują na cztery rodzaje bodźców, tj. wzrok, węch, słuch i temperaturę.
Opis pochodzi ze strony http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=1076
O polskiej wersji
Wersja polska znacznie różni się od anglojęzycznego pierwowzoru. Wzorem przebojowego Shreka, całość przystosowana została pod polskiego odbiorcę – w lokalizacji pojawiają się nawiązania do polskiej popkultury, chociażby do serialu 13. posterunek. Całkowicie zmieniono imiona duchów i śmiertelników, dzięki czemu pojawiają się nawiązania do Bogusława Lindy czy Wojciecha Jaruzelskiego. Przed premierą gry dystrybutor zorganizował ankietę, w której Polacy wypowiadali się, do jakich filmów, seriali, książek czy osób chcieliby znaleźć nawiązania w polskiej wersji, wskutek czego misje oryginalnie parodiujące Ducha Tobe’a Hoopera czy Martwe zło Sama Raimiego w Polsce parodiują The Ring i Harry’ego Pottera i Komnatę Tajemnic.
Wersja polska
Polska wersja językowa: CD PROJEKT
Pryncypał wdrożeniowy: Paweł Składanowski
Naczelnik roboczy: Paweł Ziajka
Konwerter językowy: Tomasz Dajda
Chochlik redakcyjny: Aleksandra Cwalina
Opracowanie wersji polskiej: STUDIO T-REX
Głosów użyczyli:
- Anna Apostolakis-Gluzińska –
- Błyskotka,
- Brygida Jones,
- Lady Makabret,
- Mara Larum,
- Surferka,
- Ognisty Omyk,
- Skostnica,
- Narrator w samouczku,
- Nastolatka przywołująca duchy (w intrze gry),
- Głosy śmiertelników
- Brygida Turowska –
- Deszczułka,
- Kruczogłosy,
- Maxi Faktor,
- Ogarek,
- Postrzałka,
- Strachisława,
- Szczęściarz,
- Wodny Wstręt,
- Zjawisko
- Adam Bauman –
- Czarny Kruk,
- Denny Moren,
- Luźna Główka,
- Upiordliwy,
- Narrator
- Jarosław Boberek –
- Boski Krzak,
- Burzoszpon,
- Haniból Lektor,
- Pan Mieciu,
- Ściemniak,
- Ślepiak,
- Światowidm,
- Tępy Kastecik,
- Nastolatek przywołujący duchy (w intrze gry)
- Jacek Kopczyński –
- Akord,
- Kosz-mar,
- Maniek,
- Rączka,
- Ognik z Blair,
- Zachwiej,
- Nastolatek przywołujący duchy (w intrze gry)
- Janusz Zadura –
- Buuu,
- Drgawek,
- Malarz,
- Prądzik,
- Sam(o)strach,
- Soulcreach,
- Wicherek,
- Głosy śmiertelników
Reżyseria: Agnieszka Zwolińska
Plenipotent do spraw betatestów: Michał Cegiełka
Poszukiwacze zaginionych bugów:
- Michał Cegiełka,
- Aleksandra Cwalina
Skład komputerowy instrukcyjno-pudełkowy:
- Robert Dąbrowski,
- Jarosław Wasilewski
Implementatorzy:
- Paweł Ziajka,
- Michał Cegiełka
Grafiki w grze
- Przemysław Przebulewski,
- Paweł Ziajka
Nadszyszkownik produkcji: Michał Bakuliński
Marketing:
- Marcin Marzęcki,
- Mariusz Duda,
- Krzysztof Szulc
Linki zewnętrzne
- Ghost Master w polskiej Wikipedii