Icewind Dale II: Różnice pomiędzy wersjami

Z Dubbingpedia
Skocz do:nawigacja, szukaj
MinisterDubu (dyskusja | edycje)
m nowy artykuł
 
Marti (dyskusja | edycje)
m poprawa linków
Linia 2: Linia 2:


== Fabuła ==
== Fabuła ==
Kontynuacja Icewind Dale, przebojowego cRPG stworzonego przez Black Isle Studios, w którym ponownie przenosimy się do mroźnych krain świata Forgotten Realms. W Icewind Dale II czeka nas wędrówka po całkowicie nowych lokacjach i odkrywanie nieznanych dotychczas mrocznych labiryntów. Tym razem będziemy musieli stawić czoła Goblinoidom, które zjednoczone pod jednym sztandarem postanowiły zagarnąć cywilizowane Ten Towns. Pierwszym celem ataku stało się miasto Targos, pod którego mury przcybyły koczownicze hordy Orków i Worgów. Gracz, wraz z towarzyszami z drużyny, musi sprostać wyzwaniu i powstrzymać szaleńcze ataki Goblinoidów, za którymi jak zwykle stoją magiczne moce.
Kontynuacja Icewind Dale, przebojowego cRPG stworzonego przez Black Isle Studios, w którym ponownie przenosimy się do mroźnych krain świata Forgotten Realms. W Icewind Dale II czeka nas wędrówka po całkowicie nowych lokacjach i odkrywanie nieznanych dotychczas mrocznych labiryntów. Tym razem będziemy musieli stawić czoła Goblinoidom, które zjednoczone pod jednym sztandarem postanowiły zagarnąć cywilizowane Ten Towns. Pierwszym celem ataku stało się miasto Targos, pod którego mury przybyły koczownicze hordy Orków i Worgów. Gracz, wraz z towarzyszami z drużyny, musi sprostać wyzwaniu i powstrzymać szaleńcze ataki Goblinoidów, za którymi jak zwykle stoją magiczne moce.


W grze znalazło się ponad sto nowych magicznych przedmiotów, zarówno broni i zbroi, jak i specjalnego wyposażenia. Oprócz wszystkich czarów z Icewind Dale oraz dodatku Icewind Dale: Heart of Winter, wprowadzono pięćdziesiąt nowych (takich jak Executioner's Eyes czy Aegis), dzięki czemu w sumie dostępnych jest ponad 300 zaklęć. W grze nie zabraknie tryb „Heart of Fury”, znanego już z Heart of Winter, w którym gracze, przy pomocy dobrze rozwiniętej drużyny będą mogli toczyć bitwy o wysokim stopniu trudności. Zastosowano unowocześniony silnik Infinite, do którego wprowadzono modyfikacje znane już Baldur’s Gate II (możliwość używania broni w obu rękach, klasy postaci Sorcerer czy Monk), oraz wzbogacono o nowe kasy postaci (m.in. Mercenary, Giant Killer, Dreadmaster of Bane) i nowe rasy (Drow, Tiefling).
W grze znalazło się ponad sto nowych magicznych przedmiotów, zarówno broni i zbroi, jak i specjalnego wyposażenia. Oprócz wszystkich czarów z Icewind Dale oraz dodatku Icewind Dale: Heart of Winter, wprowadzono pięćdziesiąt nowych (takich jak Executioner’s Eyes czy Aegis), dzięki czemu w sumie dostępnych jest ponad 300 zaklęć. W grze nie zabraknie tryb „Heart of Fury”, znanego już z Heart of Winter, w którym gracze, przy pomocy dobrze rozwiniętej drużyny będą mogli toczyć bitwy o wysokim stopniu trudności. Zastosowano unowocześniony silnik Infinite, do którego wprowadzono modyfikacje znane już Baldur’s Gate II (możliwość używania broni w obu rękach, klasy postaci Sorcerer czy Monk), oraz wzbogacono o nowe kasy postaci (m.in. Mercenary, Giant Killer, Dreadmaster of Bane) i nowe rasy (Drow, Tiefling).


<small>Źródło: [http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=1625]</small>
<small>Źródło: [http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=1625]</small>
Linia 17: Linia 17:
* Marcin Marzęcki,
* Marcin Marzęcki,
* Rafał Pasikowski
* Rafał Pasikowski
'''Tłumaczenia''':  
'''Tłumaczenia''':
* Tomasz Potocki,
* Tomasz Potocki,
* Artur Jachacy,
* Artur Jachacy,
Linia 29: Linia 29:
* Karolina Linda Potocka-Myk
* Karolina Linda Potocka-Myk
'''Korekta''': Edward Wiązowy<br />
'''Korekta''': Edward Wiązowy<br />
'''Nagrania''': [[STUDIO FX]]<br />
'''Nagrania''': [[Studio FX|STUDIO FX]]<br />
'''Reżyseria dźwięku''': [[Andrzej Precigs]]<br />
'''Reżyseria dźwięku''': [[Andrzej Precigs]]<br />
'''Obsada''':
'''Obsada''':
Linia 35: Linia 35:
* [[Jan Kulczycki]] – '''Półork'''
* [[Jan Kulczycki]] – '''Półork'''
* [[Tomasz Marzecki]]
* [[Tomasz Marzecki]]
* [[Mirosława Nyckowska]] –  
* [[Mirosława Nyckowska]] –
** '''Madae''',
** '''Madae''',
** '''Sherincal'''
** '''Sherincal'''
Linia 42: Linia 42:
* [[Adam Szyszkowski]] – '''Hedron Kerdos'''
* [[Adam Szyszkowski]] – '''Hedron Kerdos'''
* [[Andrzej Tomecki]] – '''Oswald Fiddlebender'''
* [[Andrzej Tomecki]] – '''Oswald Fiddlebender'''
* [[Brygida Turowska-Szymczak|Brygida Turowska]] –  
* [[Brygida Turowska-Szymczak|Brygida Turowska]] –
** '''Drow''',
** '''Drow''',
** '''Bard'''
** '''Bard'''
Linia 51: Linia 51:
'''Koordynacja testów''': Michał Cegielka<br />
'''Koordynacja testów''': Michał Cegielka<br />
'''Programista''': Maciej Marzec<br />
'''Programista''': Maciej Marzec<br />
'''Dtp''':  
'''Dtp''':
* Robert Dąbrowski,
* Robert Dąbrowski,
* Radosław Osiecki,
* Radosław Osiecki,

Wersja z 18:54, 17 lip 2014

Icewind Dale II – klasyczny cRPG na licencji Dungeons & Dragons, stworzony Black Isle Studios 27 sierpnia 2002. Gra z dubbingiem została wydana 16 października 2002 roku CdProjekt.

Fabuła

Kontynuacja Icewind Dale, przebojowego cRPG stworzonego przez Black Isle Studios, w którym ponownie przenosimy się do mroźnych krain świata Forgotten Realms. W Icewind Dale II czeka nas wędrówka po całkowicie nowych lokacjach i odkrywanie nieznanych dotychczas mrocznych labiryntów. Tym razem będziemy musieli stawić czoła Goblinoidom, które zjednoczone pod jednym sztandarem postanowiły zagarnąć cywilizowane Ten Towns. Pierwszym celem ataku stało się miasto Targos, pod którego mury przybyły koczownicze hordy Orków i Worgów. Gracz, wraz z towarzyszami z drużyny, musi sprostać wyzwaniu i powstrzymać szaleńcze ataki Goblinoidów, za którymi jak zwykle stoją magiczne moce.

W grze znalazło się ponad sto nowych magicznych przedmiotów, zarówno broni i zbroi, jak i specjalnego wyposażenia. Oprócz wszystkich czarów z Icewind Dale oraz dodatku Icewind Dale: Heart of Winter, wprowadzono pięćdziesiąt nowych (takich jak Executioner’s Eyes czy Aegis), dzięki czemu w sumie dostępnych jest ponad 300 zaklęć. W grze nie zabraknie tryb „Heart of Fury”, znanego już z Heart of Winter, w którym gracze, przy pomocy dobrze rozwiniętej drużyny będą mogli toczyć bitwy o wysokim stopniu trudności. Zastosowano unowocześniony silnik Infinite, do którego wprowadzono modyfikacje znane już Baldur’s Gate II (możliwość używania broni w obu rękach, klasy postaci Sorcerer czy Monk), oraz wzbogacono o nowe kasy postaci (m.in. Mercenary, Giant Killer, Dreadmaster of Bane) i nowe rasy (Drow, Tiefling).

Źródło: [1]

Wersja polska

Kierownictwo projektu: Marcin Iwiński
Kierownictwo produkcji polskiej wersji językowej:

Marketing:

  • Michał Kiciński,
  • Marcin Marzęcki,
  • Rafał Pasikowski

Tłumaczenia:

  • Tomasz Potocki,
  • Artur Jachacy,
  • Jakub Lercel,
  • Jan Liszka-Dalecki,
  • Janusz Mrzigod
  • Maciej Łabuda,
  • Piotr Kolenkiewicz,
  • Krzysztof Dudek,
  • Maciej Król
  • Karolina Linda Potocka-Myk

Korekta: Edward Wiązowy
Nagrania: STUDIO FX
Reżyseria dźwięku: Andrzej Precigs
Obsada:

i inni

Koordynacja testów: Michał Cegielka
Programista: Maciej Marzec
Dtp:

  • Robert Dąbrowski,
  • Radosław Osiecki,
  • Marcin Śliwka

Organizacja produkcji: Michał Bakuliński

Linki zewnętrzne