Ratchet & Clank (gra 2016): Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Ratchet & Clank''' – zręcznościowa gra komputerowa autorstwa Insomniac Games z 2016 roku przeznaczona na konsolę PlayStation 4, bezpośrednio nawiązująca do gry z 2002 roku o takim samym tytule oraz [[Ratchet i Clank|filmu]] z 2016 r. | '''Ratchet & Clank''' – zręcznościowa gra komputerowa autorstwa Insomniac Games z 2016 roku przeznaczona na konsolę PlayStation 4, bezpośrednio nawiązująca do gry z 2002 roku o takim samym tytule oraz [[Ratchet i Clank|filmu]] z 2016 r. | ||
Gra z dubbingiem pojawiła się przedpremierowo na <!--12--> początku kwietnia [[2016]] roku w serwisie cyfrowym PS Store. Wersja | Gra z dubbingiem pojawiła się przedpremierowo na <!--12--> początku kwietnia [[2016]] roku w serwisie cyfrowym PS Store. Wersja stacjonarna miała premierę 20 kwietnia [[2016]] r. Dystrybucja: [[Sony Computer Entertainment Polska|SCEP]]. | ||
== Opis gry == | == Opis gry == | ||
Po prawie trzynastu latach od premiery gra ''Ratchet & Clank'' – kultowa platformówka na PlayStation 2 – doczekała się pierwszej konwersji na inną platformę sprzętową, czyli PlayStation 4. Za jej powstaniem stoją twórcy oryginału – amerykański zespół Insomniac Games. W zasadzie mowa tu o remake’u, który pod względem technologicznym stanowi grę zbudowaną niemal od podstaw. Mimo to fundamentalne założenia produkcji (fabuła i mechanika) nie uległy większym zmianom. | Po prawie trzynastu latach od premiery gra ''Ratchet & Clank'' – kultowa platformówka na PlayStation 2 – doczekała się pierwszej konwersji na inną platformę sprzętową, czyli PlayStation 4. Za jej powstaniem stoją twórcy oryginału – amerykański zespół Insomniac Games. W zasadzie mowa tu o remake’u, który pod względem technologicznym stanowi grę zbudowaną niemal od podstaw. Mimo to fundamentalne założenia produkcji (fabuła i mechanika) nie uległy większym zmianom. | ||
Linia 10: | Linia 10: | ||
== Wersja polska == | == Wersja polska == | ||
'''Udźwiękowienie''': [[Studio PRL|STUDIO PRL]]<br /> | '''Udźwiękowienie''': [[Studio PRL|STUDIO PRL]]<br /> | ||
<!--'''Reżyseria''': [[Michał Konarski]]<br />--> | |||
'''Głosów użyczyli''': | '''Głosów użyczyli''': | ||
* [[Sebastian Cybulski]] – '''Ratchet''' | * [[Sebastian Cybulski]] – '''Ratchet''' | ||
Linia 23: | Linia 24: | ||
* [[Anna Sroka]] – '''Cora''' | * [[Anna Sroka]] – '''Cora''' | ||
* [[Karolina Kalina-Bulcewicz|Karolina Kalina]] – '''Elaris''' | * [[Karolina Kalina-Bulcewicz|Karolina Kalina]] – '''Elaris''' | ||
* [[Grzegorz Kwiecień]] – | * [[Grzegorz Kwiecień]] – | ||
** '''Brax''', | ** '''Brax''', | ||
Linia 39: | Linia 39: | ||
* [[Krzysztof Szczerbiński|Krzysztof Plewako-Szczerbiński]] – '''asystent Qwarka''' | * [[Krzysztof Szczerbiński|Krzysztof Plewako-Szczerbiński]] – '''asystent Qwarka''' | ||
* [[Adam Bauman]] – '''handlarz bronią''' | * [[Adam Bauman]] – '''handlarz bronią''' | ||
* [[Barbara Kałużna]] – '''głos komputera''' | |||
* [[Dariusz Odija]] – '''głos w Drek Industries''' | * [[Dariusz Odija]] – '''głos w Drek Industries''' | ||
* [[Piotr Warszawski]] – '''komentator''' | * [[Piotr Warszawski]] – '''komentator''' | ||
* [[Michał Konarski]] | |||
* [[Maciej Kujawski]] | * [[Maciej Kujawski]] | ||
* [[Miłogost Reczek]] | * [[Miłogost Reczek]] |
Wersja z 21:45, 7 gru 2016
Ratchet & Clank – zręcznościowa gra komputerowa autorstwa Insomniac Games z 2016 roku przeznaczona na konsolę PlayStation 4, bezpośrednio nawiązująca do gry z 2002 roku o takim samym tytule oraz filmu z 2016 r.
Gra z dubbingiem pojawiła się przedpremierowo na początku kwietnia 2016 roku w serwisie cyfrowym PS Store. Wersja stacjonarna miała premierę 20 kwietnia 2016 r. Dystrybucja: SCEP.
Opis gry
Po prawie trzynastu latach od premiery gra Ratchet & Clank – kultowa platformówka na PlayStation 2 – doczekała się pierwszej konwersji na inną platformę sprzętową, czyli PlayStation 4. Za jej powstaniem stoją twórcy oryginału – amerykański zespół Insomniac Games. W zasadzie mowa tu o remake’u, który pod względem technologicznym stanowi grę zbudowaną niemal od podstaw. Mimo to fundamentalne założenia produkcji (fabuła i mechanika) nie uległy większym zmianom.
Nadal mamy zatem do czynienia z historią lisowatego Ratcheta i robotycznego Clanka, którzy spotykają się po raz pierwszy, by sformować nierozłączny duet, będący sztandarowym elementem prawie wszystkich kolejnych odsłon serii. Drużyna próbuje odnaleźć Kapitana Qwarka, superbohatera, który ma być jedyną nadzieją na ocalenie galaktyki przed złym Drekiem, chcącym zniszczyć świat, aby uformować z jego materii nową planetę dla swojej rasy Blarg.
Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=24169
Wersja polska
Udźwiękowienie: STUDIO PRL
Głosów użyczyli:
- Sebastian Cybulski – Ratchet
- Tomasz Kozłowicz – Clank
- Robert Tondera – Kapitan Qwark
- Waldemar Barwiński – Alonzo Drek
- Piotr Bąk –
- Grimroth,
- jeden z uczestników zawodów deskolotkowych
- Jacek Król –
- Rozdymiak,
- jeden z funkcjonariuszy
- Anna Sroka – Cora
- Karolina Kalina – Elaris
- Grzegorz Kwiecień –
- Brax,
- żołnierz
- Mirosław Wieprzewski – Doktor Nefarius
- Włodzimierz Press – Pan Micron
- Wojciech Machnicki – mechanik
- Cezary Nowak – Duży Al
- Grzegorz Pawlak – Shif Helix
- Zbigniew Konopka –
- Samotny Bill,
- roboty
- Stefan Knothe – Wendell Lumos
- Dariusz Toczek – Dallas Wannamaker
- Krzysztof Plewako-Szczerbiński – asystent Qwarka
- Adam Bauman – handlarz bronią
- Barbara Kałużna – głos komputera
- Dariusz Odija – głos w Drek Industries
- Piotr Warszawski – komentator
- Michał Konarski
- Maciej Kujawski
- Miłogost Reczek
i inni