StarCraft II: Wings of Liberty: Różnice pomiędzy wersjami

Z Dubbingpedia
Skocz do:nawigacja, szukaj
MinisterDubu (dyskusja | edycje)
MinisterDubu (dyskusja | edycje)
mNie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
'''StarCraft II: Wings of Liberty''' – gra strategiczna wydana przez Blizzard Entertainment na komputery osobiste. Otwiera ona podzieloną na epizody kosmiczną trylogię StarCraft II, stanowiącą kontynuację hitu wydanego w 2001 roku. Grę z dubbingiem wydał [[Licomp Empik Multimedia|LEM]] 27 lipca [[2010]] roku. Gra doczekała się dwóch dodatków: '''Heart of the Swarm''', (premiera: 12 marca [[2013]]) oraz '''Legacy of the Void''' (premiera: 10 listopada [[2015]]), oba z dubbingiem wydał [[Cdp.pl|CD Projekt/Cdp.pl]].
'''StarCraft II: Wings of Liberty''' – gra strategiczna wydana przez Blizzard Entertainment na komputery osobiste. Otwiera ona podzieloną na epizody kosmiczną trylogię StarCraft II, stanowiącą kontynuację hitu wydanego w 2001 roku. Grę z dubbingiem wydał [[Licomp Empik Multimedia|LEM]] 27 lipca [[2010]] roku. Gra doczekała się dwóch dodatków: '''Heart of the Swarm''', (premiera: 12 marca [[2013]]) oraz '''Legacy of the Void''' (premiera: 10 listopada [[2015]]), oba z dubbingiem wydał [[Cdp.pl|CD Projekt/Cdp.pl]].


== Opis ==
== StarCraft II: Wings of Liberty ==
StarCraft II: Wings of Liberty to pierwszy epizod kontynuacji jednej z najbardziej znanych strategii czasu rzeczywistego w historii gier komputerowych. Pierwsza część serii została wydana w 1998 roku i doczekała się dodatku pod tytułem Brood War. Na drugą odsłonę składają się w sumie trzy epizody: Wings of Liberty, Heart of the Swarm oraz Legacy of the Void. Za wszystkie odpowiada firma Blizzard.
=== Opis ===
''StarCraft II: Wings of Liberty'' to pierwszy epizod kontynuacji jednej z najbardziej znanych strategii czasu rzeczywistego w historii gier komputerowych. Pierwsza część serii została wydana w 1998 roku i doczekała się dodatku pod tytułem Brood War. Na drugą odsłonę składają się w sumie trzy epizody: ''Wings of Liberty'', ''Heart of the Swarm'' oraz ''Legacy of the Void''. Za wszystkie odpowiada firma Blizzard.


StarCraft II w wielu aspektach przypomina pierwowzór, gdyż nie zmieniło się sedno zabawy. Autorzy zdecydowali się jednak podzielić całą grę na trzy wspomniane części, a w każdym z epizodów wcielamy się w jedną z trzech frakcji. Dowodząc Terranami, Zergami i Protossami naszym zadaniem jest doprowadzić każdą z tych ras do zwycięstwa, rozbudowując bazę, zbierając surowce, rozwijając własne możliwości technologiczne oraz oczywiście pokonując wroga. Poszczególne części gry składają się z szeregu misji, w których poznajemy pełną zwrotów akcji historię danej strony konfliktu.
''StarCraft II'' w wielu aspektach przypomina pierwowzór, gdyż nie zmieniło się sedno zabawy. Autorzy zdecydowali się jednak podzielić całą grę na trzy wspomniane części, a w każdym z epizodów wcielamy się w jedną z trzech frakcji. Dowodząc Terranami, Zergami i Protossami naszym zadaniem jest doprowadzić każdą z tych ras do zwycięstwa, rozbudowując bazę, zbierając surowce, rozwijając własne możliwości technologiczne oraz oczywiście pokonując wroga. Poszczególne części gry składają się z szeregu misji, w których poznajemy pełną zwrotów akcji historię danej strony konfliktu.


Wings of Liberty jest pierwszą i podstawową częścią StarCrafta II, rozpoczynającą trylogię. Gra oferuje pełny tryb rozgrywki sieciowej, rozbudowany edytor map oraz przede wszystkim sporych rozmiarów kampanię, opowiadającą o losach rasy Terran. Wcielamy się w niej w znanego z pierwowzoru Jima Raynora, który w świetle prawa Dominium Terran (na czele którego stoi podstępny Arcturus Mengsk) jest rebeliantem. W skórze dzielnego Raynora przychodzi nam walczyć z powracającą pod przewodnictwem Kerrigan rasą Zergów, która zainteresowana jest zdobyciem pewnego artefaktu. Na swej drodze napotykamy oczywiście też tajemniczych i potężnych Protossów. Kampania oferuje sporą swobodę, gdyż sami możemy wybierać misje oraz inwestować w konkretne technologie.
Wings of Liberty jest pierwszą i podstawową częścią ''StarCrafta II'', rozpoczynającą trylogię. Gra oferuje pełny tryb rozgrywki sieciowej, rozbudowany edytor map oraz przede wszystkim sporych rozmiarów kampanię, opowiadającą o losach rasy Terran. Wcielamy się w niej w znanego z pierwowzoru Jima Raynora, który w świetle prawa Dominium Terran (na czele którego stoi podstępny Arcturus Mengsk) jest rebeliantem. W skórze dzielnego Raynora przychodzi nam walczyć z powracającą pod przewodnictwem Kerrigan rasą Zergów, która zainteresowana jest zdobyciem pewnego artefaktu. Na swej drodze napotykamy oczywiście też tajemniczych i potężnych Protossów. Kampania oferuje sporą swobodę, gdyż sami możemy wybierać misje oraz inwestować w konkretne technologie.


<small>Źródło: [http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=9424]</small>
<small>Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=9424</small>
 
=== Wersja polska ===
StarCraft II: Heart of the Swarm to drugi epizod kontynuacji jednej z najbardziej znanych strategii czasu rzeczywistego w historii gier komputerowych, traktującej o zmaganiach trzech ras – terran, protosów i zergów – na przełomie XXV i XXVI wieku. Pierwsza część tej serii została wydana w 1998 roku i doczekała się dodatku pod tytułem Brood War. Na drugą odsłonę składają się natomiast w sumie trzy epizody: Wings of Liberty, Heart of the Swarm oraz Legacy of the Void. Za wszystkie tytuły odpowiada amerykańska firma Blizzard Entertainment.
 
<small>Źródło: [http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=12710]</small>
 
== Wersja polska ==
'''Udźwiękowienie wersji polskiej''': [[Studio PRL|STUDIO PRL]]<br />
'''Udźwiękowienie wersji polskiej''': [[Studio PRL|STUDIO PRL]]<br />
'''Tłumaczenie''': PORTING HOUSE Sp z o. o. – [[Daniel Denisiuk]], Adrian Napieralski, Jakub Sikora, [[Adrian Wajer]] <br />
'''Tłumaczenie''': PORTING HOUSE Sp z o. o. – [[Daniel Denisiuk]], [[Adrian Napieralski]], [[Jakub Sikora]], [[Adrian Wajer]] <br />
'''Koordynacja QA''': Ewa Angielska, Jerzy Cichocki, Tomasz Kalowski, Grzegorz Kohorewicz, Marcin Pawłowicz, Dominik Rzeznicki, Piotr Schmidtke <br />
'''Koordynacja QA''': Ewa Angielska, Jerzy Cichocki, Tomasz Kalowski, Grzegorz Kohorewicz, Marcin Pawłowicz, Dominik Rzeznicki, Piotr Schmidtke <br />
'''Udział wzięli''':
'''Udział wzięli''':
Linia 154: Linia 150:
* [[Aleksander Wysocki]]
* [[Aleksander Wysocki]]
i inni
i inni
== StarCraft II: Heart of the Swarm ==
=== Opis ===
''Heart of the Swarm'' jest drugą częścią składającą się na trylogię zapoczątkowaną ''StarCraft II: Wings of Liberty''. O ile w 2010 roku kierowaliśmy przede wszystkim poczynaniami terran, tym razem mamy doczynienia z zawierającą ponad 20 misji kampanią zergów. Jej kluczową postacią jest Sarah Kerrigan, która po wydarzeniach ze StarCrafta oraz Wings of Liberty pragnie zemścić się na imperatorze Arcturusie Mengsku – to przez niego została ona pochwycona przez zergi i stała się „Królowa Ostrzy”. Aby zrealizować swój cel, musi na nowo zjednoczyć pod swoją komendą rozproszony Rój.W kampanii dla pojedynczego gracza powraca wiele postaci znanych z poprzednich odsłon serii, m.in. Jim Raynor, duch Nova, Matt Horner, czy też Valerian Mengsk.


=== Heart of the Swarm ===
Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy gier RPG akcji – Kerrigan bierze aktywny udział w większości misji, a przed każdą z nich możemy wybrać zestaw umiejętności specjalnych, jakimi będzie dysponować. Ponadto, podczas rozgrywki możemy ulepszać dostępne jednostki – mogą one ewoluować w potężniejsze odmiany po zainfekowaniu kolejnych światów, jakie odwiedza Kerrigan ze swoim wojskiem. Wśród tych ostatnich znalazło się kilka dotąd nieznanych, na przykład skuta lodem planeta Kaldir. W osiągnięciu ostatecznego celu Królowej Ostrzy pomagają doradcy – Izsha oraz Abathur.
 
<small>Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=12710</small>
 
=== Wersja polska ===
'''Opracowanie wersji polskiej''': [[Start International Polska|START INTERNATIONAL POLSKA]]<br />
'''Opracowanie wersji polskiej''': [[Start International Polska|START INTERNATIONAL POLSKA]]<br />
'''Reżyseria''': [[Michał Skarżyński]], [[Maciej Kowalski]]<br />
'''Reżyseria''': [[Michał Skarżyński]], [[Maciej Kowalski]]<br />
'''Tłumaczenie''': ALBION LOCALISATIONS – [[Ryszard Chojnowski]], Grzegorz Ferenc, Małgorzata Koczańska, [[Adrian Wajer]] <br />
'''Tłumaczenie''': ALBION LOCALISATIONS – [[Ryszard Chojnowski]], [[Grzegorz Ferenc]], [[Małgorzata Koczańska]], [[Adrian Wajer]] <br />
'''Koordynacja QA''': Michał Bartczak, Olga Kupiec, Marcin Serkies, Stanisław Żyrek <br />
'''Koordynacja QA''': Michał Bartczak, Olga Kupiec, Marcin Serkies, Stanisław Żyrek <br />
'''Obsada''':
'''Obsada''':
Linia 209: Linia 212:
* [[Zofia Zborowska]]
* [[Zofia Zborowska]]


=== Legacy of the Void ===
== StarCraft II: Legacy of the Void ==
'''Tłumaczenie''': ALBION LOCALISATIONS – Łukasz Bialik, Krzysztof Kurek, Aleksandra Zrębiec <br />
=== Opis ===
W ''Legacy of the Void'' wcielamy się w Artanisa - dowódcę potężnych i technologicznie zaawansowanych Protossów o bardzo tajemniczej przeszłości. Kampania opowiadająca o ich przygodach skupia się na wątkach dyplomatycznych, więc bardzo często naszym zadaniem jest rozwiązywanie wewnętrznych konfliktów i szukanie kompromisów pomiędzy skłóconymi kastami. Wszystko po to, aby wspólnie stawić czoła zagrażającemu wszechświatowi Amonowi – starożytnemu Xel'nadze.
 
Rasa Protossów nieustannie stara się ulepszać swoją zaawansowaną armię – przejaw tego widać także i w kampanii, gdzie zgodnie z dotychczasową praktyką, dostępne są różne wariacje znanych jednostek. Na przykład Stalkery oprócz umiejętności teleportacji, potrafią także znikać, zaś Zealoci oprócz błyskawicznego szarżowania na przeciwnika mogą przebijać się przez jego szeregi za pomocą nowego, potężnego ataku.
 
<small>Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=12709</small>
=== Wersja polska ===
'''Tłumaczenie''': ALBION LOCALISATIONS – [[Łukasz Bialik]], [[Krzysztof Kurek]], [[Aleksandra Zrębiec]] <br />
'''Opracowanie wersji polskiej''': [[Start International Polska|START INTERNATIONAL POLSKA]]<br />
'''Opracowanie wersji polskiej''': [[Start International Polska|START INTERNATIONAL POLSKA]]<br />
'''Reżyseria''': [[Maciej Kowalski]]<br />
'''Reżyseria''': [[Maciej Kowalski]]<br />
Linia 267: Linia 277:
* {{Wikipedia|StarCraft II: Wings of Liberty|StarCraft II: Wings of Liberty}}
* {{Wikipedia|StarCraft II: Wings of Liberty|StarCraft II: Wings of Liberty}}
* {{Wikipedia|StarCraft II: Heart of the Swarm|StarCraft II: Heart of the Swarm}}
* {{Wikipedia|StarCraft II: Heart of the Swarm|StarCraft II: Heart of the Swarm}}
* {{Wikipedia|StarCraft II: Legacy of the Void|StarCraft II: Legacy of the Void}}


[[Kategoria:Gry komputerowe i wideo]]
[[Kategoria:Gry komputerowe i wideo]]

Wersja z 13:21, 16 sty 2016

StarCraft II: Wings of Liberty – gra strategiczna wydana przez Blizzard Entertainment na komputery osobiste. Otwiera ona podzieloną na epizody kosmiczną trylogię StarCraft II, stanowiącą kontynuację hitu wydanego w 2001 roku. Grę z dubbingiem wydał LEM 27 lipca 2010 roku. Gra doczekała się dwóch dodatków: Heart of the Swarm, (premiera: 12 marca 2013) oraz Legacy of the Void (premiera: 10 listopada 2015), oba z dubbingiem wydał CD Projekt/Cdp.pl.

StarCraft II: Wings of Liberty

Opis

StarCraft II: Wings of Liberty to pierwszy epizod kontynuacji jednej z najbardziej znanych strategii czasu rzeczywistego w historii gier komputerowych. Pierwsza część serii została wydana w 1998 roku i doczekała się dodatku pod tytułem Brood War. Na drugą odsłonę składają się w sumie trzy epizody: Wings of Liberty, Heart of the Swarm oraz Legacy of the Void. Za wszystkie odpowiada firma Blizzard.

StarCraft II w wielu aspektach przypomina pierwowzór, gdyż nie zmieniło się sedno zabawy. Autorzy zdecydowali się jednak podzielić całą grę na trzy wspomniane części, a w każdym z epizodów wcielamy się w jedną z trzech frakcji. Dowodząc Terranami, Zergami i Protossami naszym zadaniem jest doprowadzić każdą z tych ras do zwycięstwa, rozbudowując bazę, zbierając surowce, rozwijając własne możliwości technologiczne oraz oczywiście pokonując wroga. Poszczególne części gry składają się z szeregu misji, w których poznajemy pełną zwrotów akcji historię danej strony konfliktu.

Wings of Liberty jest pierwszą i podstawową częścią StarCrafta II, rozpoczynającą trylogię. Gra oferuje pełny tryb rozgrywki sieciowej, rozbudowany edytor map oraz przede wszystkim sporych rozmiarów kampanię, opowiadającą o losach rasy Terran. Wcielamy się w niej w znanego z pierwowzoru Jima Raynora, który w świetle prawa Dominium Terran (na czele którego stoi podstępny Arcturus Mengsk) jest rebeliantem. W skórze dzielnego Raynora przychodzi nam walczyć z powracającą pod przewodnictwem Kerrigan rasą Zergów, która zainteresowana jest zdobyciem pewnego artefaktu. Na swej drodze napotykamy oczywiście też tajemniczych i potężnych Protossów. Kampania oferuje sporą swobodę, gdyż sami możemy wybierać misje oraz inwestować w konkretne technologie.

Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=9424

Wersja polska

Udźwiękowienie wersji polskiej: STUDIO PRL
Tłumaczenie: PORTING HOUSE Sp z o. o. – Daniel Denisiuk, Adrian Napieralski, Jakub Sikora, Adrian Wajer
Koordynacja QA: Ewa Angielska, Jerzy Cichocki, Tomasz Kalowski, Grzegorz Kohorewicz, Marcin Pawłowicz, Dominik Rzeznicki, Piotr Schmidtke
Udział wzięli:

i inni

StarCraft II: Heart of the Swarm

Opis

Heart of the Swarm jest drugą częścią składającą się na trylogię zapoczątkowaną StarCraft II: Wings of Liberty. O ile w 2010 roku kierowaliśmy przede wszystkim poczynaniami terran, tym razem mamy doczynienia z zawierającą ponad 20 misji kampanią zergów. Jej kluczową postacią jest Sarah Kerrigan, która po wydarzeniach ze StarCrafta oraz Wings of Liberty pragnie zemścić się na imperatorze Arcturusie Mengsku – to przez niego została ona pochwycona przez zergi i stała się „Królowa Ostrzy”. Aby zrealizować swój cel, musi na nowo zjednoczyć pod swoją komendą rozproszony Rój.W kampanii dla pojedynczego gracza powraca wiele postaci znanych z poprzednich odsłon serii, m.in. Jim Raynor, duch Nova, Matt Horner, czy też Valerian Mengsk.

Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy gier RPG akcji – Kerrigan bierze aktywny udział w większości misji, a przed każdą z nich możemy wybrać zestaw umiejętności specjalnych, jakimi będzie dysponować. Ponadto, podczas rozgrywki możemy ulepszać dostępne jednostki – mogą one ewoluować w potężniejsze odmiany po zainfekowaniu kolejnych światów, jakie odwiedza Kerrigan ze swoim wojskiem. Wśród tych ostatnich znalazło się kilka dotąd nieznanych, na przykład skuta lodem planeta Kaldir. W osiągnięciu ostatecznego celu Królowej Ostrzy pomagają doradcy – Izsha oraz Abathur.

Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=12710

Wersja polska

Opracowanie wersji polskiej: START INTERNATIONAL POLSKA
Reżyseria: Michał Skarżyński, Maciej Kowalski
Tłumaczenie: ALBION LOCALISATIONS – Ryszard Chojnowski, Grzegorz Ferenc, Małgorzata Koczańska, Adrian Wajer
Koordynacja QA: Michał Bartczak, Olga Kupiec, Marcin Serkies, Stanisław Żyrek
Obsada:

W pozostałych rolach:

oraz:

StarCraft II: Legacy of the Void

Opis

W Legacy of the Void wcielamy się w Artanisa - dowódcę potężnych i technologicznie zaawansowanych Protossów o bardzo tajemniczej przeszłości. Kampania opowiadająca o ich przygodach skupia się na wątkach dyplomatycznych, więc bardzo często naszym zadaniem jest rozwiązywanie wewnętrznych konfliktów i szukanie kompromisów pomiędzy skłóconymi kastami. Wszystko po to, aby wspólnie stawić czoła zagrażającemu wszechświatowi Amonowi – starożytnemu Xel'nadze.

Rasa Protossów nieustannie stara się ulepszać swoją zaawansowaną armię – przejaw tego widać także i w kampanii, gdzie zgodnie z dotychczasową praktyką, dostępne są różne wariacje znanych jednostek. Na przykład Stalkery oprócz umiejętności teleportacji, potrafią także znikać, zaś Zealoci oprócz błyskawicznego szarżowania na przeciwnika mogą przebijać się przez jego szeregi za pomocą nowego, potężnego ataku.

Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=12709

Wersja polska

Tłumaczenie: ALBION LOCALISATIONS – Łukasz Bialik, Krzysztof Kurek, Aleksandra Zrębiec
Opracowanie wersji polskiej: START INTERNATIONAL POLSKA
Reżyseria: Maciej Kowalski
Obsada:

oraz:

i inni

Linki zewnętrzne